۲۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۶:۵۳

سی ان ان در توصیف گفتگوی بایدن و نتانیاهو: دعوتی که «دعوت» نبود!

سی ان ان در توصیف گفتگوی بایدن و نتانیاهو: دعوتی که «دعوت» نبود!

با وجود بیانیه دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص جزئیات گفتگوی تلفنی میان وی و رئیس جمهور آمریکایی، یک رسانه آمریکایی، این گفتگو را در سطح «دعوت» ندانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سما، اگرچه دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای در خصوص جزئیات گفتگوی تلفنی نتانیاهو و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، از دعوت بایدن از نتانیاهو برای سفر به واشنگتن خبر داده بود، اما شبکه تلویزیونی CNN آمریکا این گفتگو را در سطح دعوت ندانست.

این رسانه آمریکایی در گزارش خود به نقل از کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی احتمالا پیش از پایان سال جاری میلادی با هم دیدار خواهند کرد.

شبکه CNN این دیدار را گامی جهت کاهش تنش موجود در روابط میان آمریکا و رژیم صهیونیستی ارزیابی کرد، اما گفتگوی دیروز بایدن و نتانیاهو را پایین‌تر از سطح یک دعوت کامل از نتانیاهو برای دیدار از کاخ سفید دانست؛ امری که مدت زیادی است نتانیاهو در تلاش برای تحقق آن است.

از سوی دیگر جان کربی، مدیر روابط راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا درباره سفر نتانیاهو به آمریکا گفت: بایدن و نتانیاهو توافق کردند که با هم دیدار کنند. شاید این دیدار پیش از پایان سال جاری انجام شود. تمامی جزئیات مرتبط با محل و زمان انجام این دیدار در دست بررسی و آماده‌سازی است.

این در حالی است که کربی کمی بعد در خصوص زمان انجام دیدار میان بایدن و نتانیاهو اعلام کرد که این دیدار، پاییز سال جاری در آمریکا به انجام خواهد رسید.

کد خبر 5840167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha