۳۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۵۱

مدیرکل آموزش‌های همگانی هلال احمر:

در مجالس روضه باید راه خروج اضطراری تعبیه شود

در مجالس روضه باید راه خروج اضطراری تعبیه شود

مدیرکل آموزش‌های همگانی هلال احمر گفت: در مراسم بزرگ روضه باید در صورت امکان را خروج اضطراری تعبیه شود تا در صورت بروز حادثه تخلیه افراد به موقع و ایمن اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نواب شمس‌پور، مدیر کل آموزش‌های همگانی جمعیت هلال احمر اظهارداشت: برای تعبیه مسیر خروج اضطراری و رعایت دیگر نکات ایمنی برای پیشگیری و آمادگی لازم در صورت وقوع حوادث، توصیه می‌شود هر یک از مجالس یا هیأت‌های مذهبی یک مسئول ایمنی داشته باشند تا مسائل مختلف را کنترل کند.

وی افزود: مسئول ایمنی در مجالس، تکایا و مساجد می‌بایست اتصالات به انشعابات برق، گاز و آب را به طور مرتب چک کند و حتماً نسبت به تهیه کپسول اطفای حریق و یا کنترل انقضای آن دقت کند.

مدیر کل آموزش‌های همگانی جمعیت هلال احمر گفت: مسئول ایمنی هیأت‌های عزاداری باید ۲ نفر را که لباس مشخص شبرنگ‌دار پوشیده‌اند در ابتدا و انتهای دسته در حال حرکت در معابر قرار دهد. برخورد خودروها با هیأت‌های عزاداری در حال حرکت از حوادث پرتکرار دهه اول محرم است.

شمس‌پور تاکید کرد: برای آموزش پیشگیری از وقوع شایع‌ترین مخاطرات در مراسم مذهبی ایام محرم، دوره مجازی خاصی در سامانه آموزش‌های آنلاین جمعیت هلال احمر به نشانی learn.rcs.ir بارگذاری شده و در تمام ساعات شبانه‌روز در دسترس است. همچنین شرکت‌کنندگان در این دوره می‌توانند گواهینامه مربوطه را به صورت الکترونیکی دریافت کنند.

کد خبر 5843168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha