۳۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۲۴

مداح اهل بیت:

کاهش آسیب‌های اجتماعی وظیفه مهم هیئات

کاهش آسیب‌های اجتماعی وظیفه مهم هیئات

قزوین- مسئول تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی قزوین گفت: هیأت‌های مذهبی در برابر آسیب‌های اجتماعی مسئول بوده و باید برای کاهش آن با استفاده از ظرفیت هیأت برنامه ریزی کنند.

محمد جواد نظری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: رهبر انقلاب مسئله جهاد تبیین را برای اولین بار در میان مداحان اهل بیت (ع) مطرح کردند که به مراتب این اقدام ایشان دلایلی داشت.

مداح استان قزوین بیان کرد: در ایام کرونا هیئات مذهبی برای کمک به مردم پای کار آمدند تا در آن شرایط یاری‌گر مردم باشند و در این حوزه هیئات از تمام ظرفیت‌های خود برای تولید محصولات بهداشتی و ضدعفونی کردن معابر استفاده کردند که بااین کار به تعبیری می‌توان گفت هیئات در شرایط کرونا یاری‌گر دولت و مردم بودند.

وی ادامه داد: این نشان می‌دهد هیئت صرفاً در مناسک خلاصه نمی‌شود بلکه هیئت کارکردها و کاربردهای اجتماعی بسیاری دارد و در حوزه جهاد تبیین نیز می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.

وی با تاکید بر اینکه عملکرد هیئت صرفاً در سخنرانی، مداحی و مراسم تعریف نمی‌شود ادامه داد: وظیفه کنونی هیئات در کنار رویکردهای پیشین، گره‌گشایی از مسائل مردم در محلات، مساجد و مناطق است و هیئت وظیفه دارد در کاهش آسیب‌های اجتماعی گام برداشته و در این حوزه اثرگذار باشد.

این مداح افزود: هیئت باید محل تربیت نوجوان و جوان باشد و بانوان نیز بتوانند در مکتب هیئت فعالیت‌های خود را به عرصه ظهور بگذارند و در مسیر ترویج بسیاری از فرهنگ‌ها گام بردارند.

وی تصریح کرد: اثرگذاری هیئت در مسائل مختلف به واسطه نظرات معصومین علت محکمی است تا بگوییم که هیئت کانون جهاد تبیین است.

نظری بیان کرد: زمانی که ما در روضه سیدالشهدا و اهل بیت (ع) به بیان حقایق می‌پردازیم در واقع در مسیر جهاد تبیین گام برداشته‌ایم و لازم است بیش از پیش بتوانیم از این ظرفیت برای جهاد تبیین استفاده کنیم و مردم را با دستاوردهای نظام و انقلاب که به واسطه فیض الهی، سیدالشهدا و دین اسلام بوده آشنا کنیم و بیان کنیم که اگر نظام اسلامی به موفقیتی دست پیدا می‌کند این موفقیت به واسطه دین اسلام و اهل بیت (ع) درکنار تلاش و پشتکار است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه هرکس به فراخور نقش خود در هیئت می‌تواند در عرصه جهاد تبیین اثرگذار باشد گفت: امروزه هیئت بیش از پیش موضوعیت پیدا کرده و جایگاه اجتماعی دارد و محل حضور آحاد مردم از اقشار مختلف است که این امر بستر را برای جهاد تبیین ایجاد می‌کند و در این بین وظیفه هیئت داران و مجریان هیئات برای امر جهاد تبیین دوچندان می‌شود.

کد خبر 5843212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha