۳۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۹:۱۰

پیگیری گزارش مهر؛

چشمه علی دامغان به بخش خصوصی واگذار شد

چشمه علی دامغان به بخش خصوصی واگذار شد

دامغان- رئیس اداره میراث فرهنگی دامغان از واگذاری مجموعه گردشگری چشمه علی دامغان به بخش خصوصی خبر داد و گفت: با این واگذاری علاوه بر مرمت و بازسازی، اشتغال نیز ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی اکبرپور بعد از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی مجموعه چشمه علی از واگذاری این مجموعه به بخش خصوصی خبر داد و تاکید کرد: امروز طی مراسم رسمی با حضور نمایندگان صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی این مجموعه گردشگری و تاریخی تحویل بخش خصوصی شد.

وی با بیان اینکه عملیات تکمیلی مرمت، احیا، آماده‌سازی و بهره‌برداری اقداماتی هستند که با واگذاری به بهره برداری بخش خصوصی انجام خواهد شد، افزود: این مجموعه به‌صورت قرارداد مدت‌دار با پرداخت حق اجاره، به اجاره سرمایه‌گذار درآمده است.

رئیس میراث فرهنگی دامغان همچنین مدت قرار داد واگذاری را ۱۰ سال اعلام کرد و گفت: با واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی علاوه بر مرمت و احیا آن‌ها، زمینه اشتغال، رونق گردشگری و توسعه فرهنگی در این مناطق فراهم می‌شود.

گفتنی است خبرگزاری مهر چندی قبل در گزارشی مفصل به شرایط نابسامان چشمه علی دامغان پرداخته بود که امروز خوشبختانه نخستین گام برای احیای این مجموعه زیبا و تاریخی برداشته شده است. متن گزارش مهر در لینک زیر موجود است روایتی از چشمه علی دامغان / پایان بلاتکلیفی یا آغاز ماجرای جدید

مجموعه چشمه‌علی در ۳۵ کیلومتری شمال دامغان قرار دارد و به شماره ۸۳۰ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

کد خبر 5843580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha