۱۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۲۴

حاجی‌بابایی خبر داد؛

مبنای محاسبه حقوق بازنشستگی ۲ سال آخر خدمت خواهد بود

مبنای محاسبه حقوق بازنشستگی ۲ سال آخر خدمت خواهد بود

عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: این کمیسیون با پیشنهاد دولت مبنی بر محاسبه حقوق بازنشستگی کارکنان دولت بر اساس ۵ سال آخر مخالفت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا حاجی‌بابایی با اشاره به بررسی موضوعات مربوط به بازنشستگان در لایحه برنامه هفتم توسعه، گفت: در حال حاضر ما قانون احکام دائمی را در اختیار داریم. در قانون احکام دائمی تاکید شده که مبنای محاسبه حقوق بازنشستگی کارکنان دولت بر اساس میانگین دو سال آخر باشد.

وی بیان کرد: از این رو دولت در بند (ژ) ماده ۲۹ لایحه برنامه هفتم توسعه پیشنهاد داده بود که مبنای محاسبه حقوق بازنشستگی کارکنان دولت ۵ سال آخر باشد که این مسئله به شدت حقوق کارکنان دولت را در بازنشستگی کاهش می‌داد.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه تصریح کرد: از این رو ما پیشنهاد حذف این ماده واحده را در جریان رسیدگی لایحه برنامه هفتم توسعه مطرح کردیم و کمیسیون با این موضوع موافقت کرد. بنابراین از این به بعد قانون قبلی در رابطه با حقوق بازنشستگان کارکنان دولت مبنا قرار خواهد گرفت و میانگین حقوق ۲ سال آخر کارکنان مبنای بازنشستگی آن‌ها خواهد بود.

کد خبر 5855316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • سعید IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
      0 0
      این آقای نماینده همدان از این حرفها زیاد میزنه!!!!یادمه چند سال پیش هم در مورد بازنشستگان تامین اجتماعی هم همین حرفها رو زد که مبنای بازنشستگی دو سال آخر خدمت هستش ولی در سال ۹۸ اسفند ماه معدل ۵ سال آخر خدمت منو که مجبور شده بودم از بیمه بیکاری استفاده کنم. رو ۵سال آخر خدمت محاسبه کرد.
    • علی IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
      0 0
      جنابدکتر بازنشستگان فرهنگی سالهای ۹۸ به قبل زیر خط فقر له شده اند جنابعالی که از خانواده فرهنگی هستی چرا در همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان تعلل می کنید