۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۳۷

درخواست دهقان از معاون اول رییس جمهور:

دولت به واحدهای حقوقی خود توجه بیشتری داشته باشد

دولت به واحدهای حقوقی خود توجه بیشتری داشته باشد

معاون حقوقی رییس جمهور با انتقاد از برخی دستگاه‌های دولتی در مواجه با کارشناسان حقوقی، از دولت خواست توجه بیشتری به واحدهای حقوقی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد دهقان معاون حقوقی رییس جمهور در نخستین همایش ملی آموزش مدیران و کارشناسان حقوقی دستگاه‌های اجرایی گفت: تاکنون بخشنامه‌های زیادی در خصوص تقویت بخش حقوقی منتشر شده است و باید در داخل دولت به صورت ویژه به نیروهای حقوقی رسیدگی شود.

وی افزود: بخش حقوقی باید یک بخش مستقل از بخش‌های مختلف دستگاه‌ها باشد ولی این‌طور نیست؛ باید حکمرانی مبتنی بر پایه قانون باشد و قوانین و لوایح توسط حقوقدانان انجام شود و باید عنوانی در دستگاه‌ها تحت عنوان حقوقی شکل بگیرد تا با بالاترین نهاد حقوقی مربوطه در ارتباط باشد تا دیگر شاهد مشکلات در دعاوی حقوقی و تدوین آیین نامه‌ها و مصوبات و فعالیت‌های دیگر نباشیم.

دهقان با انتقاد از عملکرد برخی دستگاه‌های دولتی در مواجه با کارشناسان حقوقی عنوان کرد: به دلیل عدم توجهی که به کارشناسان حقوقی می‌شود، شاهد مهاجرت این کارشناسان از دستگاه‌های مختلف دولتی به شرکت‌های تجاری هستند که این موضوع نیازمند اهتمام جدی مسئولین، خصوصاً معاون اول رییس جمهور برای جلوگیری از این اتفاق است.

کد خبر 5862159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha