۲۹ مرداد ۱۴۰۲، ۲۰:۳۳

اولاف شولتز:

نمی‌خواهیم جنگ روسیه و اوکراین به‌جنگ روسیه و ناتو تبدیل شود

نمی‌خواهیم جنگ روسیه و اوکراین به‌جنگ روسیه و ناتو تبدیل شود

صدراعظم آلمان امروز اعلام کرد: نمی‌خواهیم جنگ روسیه و اوکراین به‌جنگ میان روسیه و ناتو تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان امروز یکشنبه در سخنانی اعلام کرد: غرب باید سال های طولانی از اوکراین حمایت کند.

صدراعظم آلمان در سخنان امروز خود اذعان کرد که بخشی از جامعه آلمان با ارائه سلاح به کی یف مخالف هستند، اما در عین حال مدعی شد که اکثریت شهروندان این کشور از اقدامات مقامات برلین حمایت می کنند!

«اولاف شولتز» در ادامه افزود: آنچه ما نمی‌ خواهیم این است که جنگ بین روسیه و اوکراین به جنگ بین روسیه و ناتو تبدیل شود. در این راستا، هماهنگی و سنجیدن دقیق آینده مهم است.

به گزارش اسپوتنیک، آلمان اکنون از نظر کمک های نظامی به اوکراین پس از ایالات متحده در رتبه دوم قرار دارد.

این در حالیست که وی دیروز در سخنانی گفته بود اگرچه کشورش همچنان به تسلیح اوکراین در نبرد با روسیه ادامه می‌ دهد، اما برلین در جنگ اوکراین دخالت نخواهد کرد!

اظهارات شولتز در حالی مطرح شده بود که گمانه‌ زنی‌ هایی درباره تصمیم برلین جهت تامین موشک دوربرد «تاروس» برای کی‌ یف شنیده می‌ شود.

شولتز درباره اینکه آیا خطر ورود جدی آلمان به جنگ وجود دارد یا خیر، گفت که «هدفش این است که از این اتفاق جلوگیری کند و به همین دلیل هیچ سرباز آلمانی در اوکراین نبوده و نخواهد بود».

باتوجه به موفقیت نه‌چندان چشمگیر ضدحملات تابستانی ارتش اوکراین و برآورده نشدن انتظارات غرب، کشورهای عضو ناتو متعهد شده‌ اند تا هر زمان که نیاز باشد، به تامین تسلیحاتی کی‌یف ادامه دهند.

کد خبر 5866374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
      2 0
      مهم نیست تو چی میخوای . مهم اینه خدا چی میخواد