۳۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۱۰

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد چهارمحال و بختیاری:

۴۶۰ کانون فرهنگی، هنری مساجد در چهارمحال و بختیاری فعالیت دارد

 ۴۶۰ کانون فرهنگی، هنری مساجد در چهارمحال و بختیاری فعالیت دارد

شهرکرد- مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد چهارمحال و بختیاری از فعالیت ۴۶۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در سطح این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا مظاهری ظهر دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: ۲۶ هزار کانون فرهنگی و هنری در کشور وجود دارد که سهم استان چهارمحال و بختیاری ۴۶۰ کانون می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه ۱۲۶ کتاب خانه مخزن دار در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در استان وجود دارد تصریح کرد: ۳ کتابخانه دیجیتال در ۳ شهرستان سامان، بروجن و شهرکرد نیز فعالیت دارند.

مظاهری با بیان اینکه ما چهار محور عمده را به عنوان اهداف راهبردی در کانون مساجد دنبال می‌کنیم بیان داشت: در توانمند سازی فرهنگی ما نیاز به باز آرایی داریم و با تولید محتوا غنی باید این اتفاق رقم بخورد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان دهی و شبکه سازی ضرورت شکل گیری جبهه منسجم است عنوان کرد: فعالیت نخبه‌های فرهنگی در کانون‌های مساجد هویت بخشی به آن است.

مظاهری با اشاره به اقدامات کانون فرهنگی هنری مساجد استان گفت: نشست فصلی با ائمه جمعه و فرمانداران با رویکرد حل مسائل، انعقاد تفاهم نامه با نهادهای فرهنگی در حوزه حمایتی، نشست فصلی با کانون‌ها در شهرستان‌ها، تشکیل و راه اندازی شورای اندیشه ورز کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و … از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در سال جاری بوده است.

وی خاطر نشان کرد: در ماه مبارک رمضان ۱۰۰ نفر از روزه اولی‌ها با محوریت کانون‌های عمار در این استان تجلیل شدند.

مظاهری با تاکید بر اینکه تمام فعالیت‌های فرهنگی در فضای مساجد انجام می‌شود اذعان داشت: نگاه ما این است که فضای مساجد برای حضور جوانان و نوجوانان فراهم شود و کادر سازی در آن اتفاق افتد.

وی یادآور شد: هم زمان با دهه ولایت ۳۰۲ عنوان برنامه و جشن‌های زیر سایه خورشید با حضور کاروان خدام حرم مطهر رضوی در تمامی شهرستان‌های استان برگزار شد.

رویداد ستاره‌های مسجد در ۴۰ مسجد منتخب استان کلید زده شد

مظاهری اضافه کرد: رویداد ستاره‌های مسجد در ۴۰ مسجد منتخب استان کلید زده شد که این رویداد با هدف جذب نخبگان مدارس برای جوان‌سازی و شبکه‌سازی کادر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ۱۰ عنوان معاونت ذیل کانون‌های فرهنگی و هنری شکل می‌گیرد که مدیر همه این کانون‌ها در رده سنی ۱۲ تا ۱۷ سال و عمدتاً در حوزه برداران می‌باشد، ضمن اینکه در بحث کادر سازی حوزه خواهران نیز مد نظر قرار دارد.

مظاهری اذعان داشت: تا پایان سال ۱۸ گردهمایی دهه ۸۰ و ۹۰ را در سطح شهرستانی و استانی برگزار خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: برپایی موکب، اجرای ۳ گروه سرود، رونمایی از قطعات موسیقی، ایستگاه نقاشی و اهدای جوایز و کمک در برپایی نماز جماعت از برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در میهمانی بزرگ غدیر شهرکرد بود.

مظاهری با اشاره به طرح اوقات فراغت گفت: ۱۱۰ عنوان برنامه فراغتی در غالب کارگروه‌های اوقات فراغت در استان برگزار شد.

وی افزود: طرح ملی مسجد کانون نشاط، ویژه غنی سازی اوقات فراغت در فصل تابستان در ۳۰۰ کانون در حال برگزاری است و تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داشت.

مظاهری با اذعان بر اینکه اعتبارات کانون‌های مساجد بسیار اندک و ناچیز است گفت: با مساعدتهای نمایندگان مجلس اعتبارات تا حدی افزایش پیدا کرده است و در مسیر عملیاتی شدن پیش می‌رود.

وی با بیان اینکه وضعیت همکاری نهادها با ما خوب بوده است گفت: با توجه به اینکه ۷۰ درصد کانون‌های مساجد در روستاها شکل گرفته است نیاز است توجه و مساعدت‌های ویژه ای نیز به این کانون‌ها داشته باشیم.

کد خبر 5867318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha