۱۲ شهریور ۱۴۰۲، ۸:۴۵

سردار نقدی:

دفاع از ولایت و حجاب اصلی‌ترین پیام پیاده‌روی اربعین است

دفاع از ولایت و حجاب اصلی‌ترین پیام پیاده‌روی اربعین است

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دفاع از قرآن، ولایت و حجاب به عنوان اصلی‌ترین پیام پیاده‌روی اربعین و جاماندگان اربعین است.

به گزارش خبرنگار مهر، آخرین جلسه هماهنگی ستاد برگزاری جاماندگان پیاده روی اربعین حسینی امروز (یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۲) در ستاد فرماندهی سپاه تهران با حضور حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران، سردار محمد رضا نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ پاسدار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ، مسئولان لشکری و کشوری و اعضای ستاد برگزاری آئین جاماندگان پیاده روی اربعین حسینی برگزار شد.

حجت الاسلام ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در این جلسه، گفت: حرکت بزرگ فرهنگی جاماندگان پیاده‌روی اربعین کار بسیار مهمی است. طبق روایات اسلامی، ثواب زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت اباعبدالله (ع) است.

وی بیان کرد: راهپیمایی جاماندگان اربعین و ساماندهی و ارائه خدمات به مردم در این مسیر کار ارزشمند فرهنگی و اجتماعی است و قطعاً در ارتقای سطح فرهنگ عمومی نقش بالایی را ایفا خواهد کرد. این راهپیمایی به عنوان سرمایه اجتماعی محسوب شده و این سرمایه را افزایش می‌دهد.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: در راهپیمایی جاماندگان اربعین لازم است راه برای خدمت به سایر اقشار مردم فراهم شود که امیدواریم این امر به طور شایسته انجام گیرد.

راهپیمایی جاماندگان اربعین کاری بسیار ارزشمند است

حجت الاسلام ابوترابی فرد تصریح کرد: متن راهپیمایی جاماندگان اربعین به عنوان یک حرکت فرهنگی کاری بسیار ارزشمند است و لازم است انعکاس رسانه‌ای مناسبی برای مردم صورت گیرد، زیرا پیام این راهپیمایی حجاب، عفاف، باورها و ارزش‌های دینی نهاده شده در دل مدرسه عاشورا است که به آن پیوند خورده است.

در ادامه این جلسه، سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: باید جهاد تبیین صورت گیرد که هدفش بیان حقیقت است و این حرکت راهپیمایی جاماندگان اربعین در ذات خود این امر را دارد.

وی با تشکر از همه دست‌اندرکاران و مسئولان برگزارکننده راهپیمایی جاماندگان اربعین، افزود: باید تلاش کنیم همانند حضرت زینب (س) حرف دل مردم را به همه دنیا برسانیم که این پیام دفاع از قرآن، ولایت و حجاب به عنوان اصلی‌ترین پیام پیاده‌روی اربعین و جاماندگان اربعین است.

سردار نقدی اظهار داشت: در این گرما مردم زحمت می‌کشند و به پیاده‌روی می‌آیند، لذا پیام آن باید انتقال یابد. نام جاماندگان اربعین اسم مناسبی است که روی آن گذاشته شده است زیرا کسانی که به هر دلیلی در ایران ماندند و نتوانستند خود را به راهپیمایی مهم اربعین برسانند، می‌خواهند در آن جهت و در داخل کشور در مراسم جاماندگان شرکت کنند.

کد خبر 5877566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha