۲۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۰۰

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوشهر:

زمان ارسال آثار به مهرواره «بچه های اربعین» تمدید شد

زمان ارسال آثار به مهرواره «بچه های اربعین» تمدید شد

بوشهر- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر گفت: زمان ارسال آثار به اولین مهرواره ملی فرهنگی، ادبی، هنری «بچه های اربعین» تمدید شد.

سمیه رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به استقبال کودکان و نوجوانان علاقمند موضوع اربعین و جلوه‌های مختلف فرهنگی و هنری و ادبی آن، زمان ارسال آثار به این مهرواره تمدید شده و علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا تاریخ ۲۴ مهرماه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی اضافه کرد: گروه‌های سنی هفت تا هشت سال (نوخوان)، ۹ تا ۱۱ سال (نونهال)، ۱۲ تا ۱۴ سال (نونگاه) و ۱۵ تا ۱۷ سال (نوجوان) می‌توانند در این مهرواره شرکت کنند و آثار خود را در بخش مختلف فرهنگی، هنری و ادبی شرکت دهند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر افزود: در بخش هنری در دو قسمت نقاشی و عکاسی، در بخش فرهنگی در قسمت قصه گویی و ویدئو پادکست و در بخش ادبی در قسمت شعر، داستان کوتاه و سفرنامه نویسی می‌توانند شرکت کرده و با هم به رقابت بپردازند.

وی در خصوص موضوع این فراخوان گفت: راهپیمایی روز اربعین، آئین و سنت‌های محرم و اربعین و میهمانان کوچک امام حسین (ع) از محورهای موضوعی این مهرواره است و بهره مندی از فرصت محرم و اربعین برای کودکان و نوجوانان برای آگاهی بخشی و آشنایی بیشتر با جلوه‌های معنوی و اجتماعی واقعه عاشورا به ویژه مراسم راهپیمایی اربعین سالار شهیدان و به تصویر کشیدن آئین عزاداری و سنت‌های عاشورایی از اهداف این سوگواره است.

رسومی ادامه داد: علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت کانون مراجعه کنند.

کد خبر 5889280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha