۱ مهر ۱۴۰۲، ۲۲:۵۶

مدیرکل ثبت احوال اردبیل:

۹۸ درصد اردبیلی‌ها کارت ملی دریافت کردند

۹۸ درصد اردبیلی‌ها کارت ملی دریافت کردند

اردبیل- مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: تاکنون ۹۸ درصد مردم استان اردبیل با ثبت‌نام در کارت ملی هوشمند، کارت خود را دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید خلوصی شامگاه شنبه در جلسه بررسی آخرین وضعیت صدور کارت ملی هوشمند در اردبیل اظهار کرد: ۹۰۰ هزار فقره کارت ملی هوشمند در استان اردبیل با همکاری اداره پست تحویل مردم شده و ادامه فرآیند توزیع کارت ملی هوشمند را شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: افرادی که از سال ۱۴۰۰ اقدام به ثبت‌نام کارت ملی هوشمند کردند، با مراجعه به ایستگاه‌های محل ثبت‌نام می‌توانند کارت ملی هوشمند خود را دریافت کرده و بیش از این، این کارت‌ها در ایستگاه‌ها معطل نماند.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: بیش از ۲۰ هزار کارت هوشمند ملی در استان آماده توزیع و ارائه به ثبت‌نام‌شدگان است که از اهالی استان درخواست می‌کنیم با مراجعه به ایستگاه‌های محل ثبت‌نام، دفاتر پیشخوان، ادارات ثبت احوال و پست نسبت به دریافت کارت ملی هوشمند خود اقدام کنند.

خلوصی افزود: اطلاعات ثبتی این افراد در زمان ثبت‌نام یا ناقص درج شده و یا امکان ارسال این مدارک به آدرس آنها وجود ندارد که امیدواریم افرادی که برای کارت ملی هوشمند ثبت‌نام کردند به محل مورد نظر مراجعه و فرآیند تحویل آن را انجام دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از طریق سامانه اینترنتی و یا شماره‌گیری ۶۰۹۰#*۴* ثبت‌نام‌کنندگان برای کارت ملی هوشمند می‌توانند از آخرین وضعیت کارت ملی هوشمند خود مطلع شده و نسبت به دریافت کارت خود اقدام کنند.

خلوصی شفافیت آمار ثبت احوال را در کمال دقت یادآور شد و اضافه کرد: آمار ثبت احوال به صورت دقیق در اختیار دستگاه‌های مختلف قرار می‌گیرد تا در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌های مختلف امکان بهره‌مندی از این خدمات وجود داشته باشد.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل به رعایت مهلت قانونی ثبت ازدواج، طلاق، ولادت و فوت در استان اشاره کرد و ادامه داد: در مهلت قانونی ۱۵ روزه ثبت ولادت و فوت تا ۹۹ درصد اتفاق می‌افتد و اردبیل جایگاه هفتم را در ثبت ازدواج و هشتم را در ثبت طلاق به خود اختصاص داده است.

کد خبر 5892858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha