۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۲۵

معاون گردشگری اردبیل:

مجوز برگزاری ۱۵ رویداد مهم اردبیل به عنوان رویدادهای ملی صادر شد

مجوز برگزاری ۱۵ رویداد مهم اردبیل به عنوان رویدادهای ملی صادر شد

اردبیل- معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: مجوز برگزاری ۱۵ رویداد مهم استان اردبیل به عنوان رویدادهای ملی وزارت میراث‌فرهنگی صادر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، یحیی نجار قابل بعدازظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه رویدادها و جشنواره‌های متنوعی در استان وجود دارد که نقش قابل توجهی در انعکاس قابلیت‌ها و آداب و رسوم استان دارد، اظهار کرد: ۱۵ رویداد مهم استان اردبیل در فهرست رویدادهای ملی وزارت میراث‌فرهنگی ثبت و مجوز برگزاری این رویدادها صادر شد.

وی افزود: جشنواره «فرهنگی ورزشی عشایر»، جشنواره «نان و برکت»، جشنواره «زمستان بیدار» و جشنواره «سیب و انگور» برای شهرستان مشگین شهر و جشنواره بین‌المللی «کوچ عشایر شاهسون مغان» برای شهرستان بیله‌سوار، جشنواره «آش و غذاهای سنتی» و «آئین ملی چشمه باشی» با نام جشنواره «نو اوستی» برای شهرستان نیر به ثبت رسیده‌اند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل بیان کرد: جشنواره «چومچه خاتون» و جشنواره «هیوا» برای شهرستان کوثر، جشنواره «الله لاما» برای شهرستان گرمی و جشنواره «عسل سبلان» و جشنواره «گیلاس» برای شهرستان اردبیل و جشنواره «گل‌های بابونه» برای شهرستان نمین ثبت رسمی شده و دو رویداد دیگر نیز در حال بررسی ارزیابان وزارت میراث‌فرهنگی است.

نجار قابل خاطرنشان کرد: ثبت این رویدادها نقطه عطفی در توسعه برنامه‌های بازاریابی و ارتقا برند استان تلقی می‌شود.

کد خبر 5895833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha