۱ تیر ۱۳۸۷، ۱۰:۲۹

علویان صدر:

اردبیل پیشگام گردشگری اکوتوریسم کشور

اردبیل - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان میراث فرهنگی استان گفت: اردبیل از نظر گردشگری اکوتوریسم در کشور مطرح و پیشگام بوده و زیر ساختهای این گردشگری در استان مهیا شده است.

به گزارش خبرنگار مهر در اردبیل، مسعود علویان صدر عصر جمعه در اولین جشنواره گردشگری آلبالو چینی در پارک شکوفه های شهرستان کوثر اظهار داشت: امروزه بحث گردشگری در دنیا به سمت توسعه گردشگری اکوتوریسم سوق پیدا کرده و با این نگرش به عنوان محور توسعه پایدار شناخته شده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: در سالهای اخیر گردشگری اکوتوریسم در کشور ما نیز با تاسی از این جریان جهانی رشد و جهش بسیار خوبی داشته و در زمینه جذب توریست وارد مرحله تازه ای شده است.

وی عنوان کرد: باید از این فرصت طلایی در جهت گسترش صنعت توریسم منطقه استفاده کرده و برای تحقق این امر ضمن شناساندن مناطق نمونه گردشگری استان نسبت به جذب سرمایه گذاران اقدام نمائیم.

علویان صدر در ادامه و با تشریح اهداف برگزاری جشنواره آلبالو چینی تصریح کرد: مهمترین هدف از برگزاری این جشنواره شناساندن ظرفیت های گردشگری شهرستانهای مختلف استان است تا با توسعه صنعت گردشگری بتوانیم به جایگاه واقعی خود در کشور دست یابیم.

وی معرفی شهرستان کوثر را به عنوان باغ شهر بزرگ استان و منطقه از دیگر اهداف این جشنواره بر شمرد و معرفی این شهرستان را به گردشگران از ابعاد نام گستری این جشنواره دانست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری 16 جشنواره مختلف گردشگری در استان در طی سال جاری، اضافه کرد: هم اکنون مناطق نمونه گردشگری محور شمال، جنوب، شرق و غرب استان معرفی شده و از سرمایه گذارن جهت سرمایه گذاری در این بخشها دعوت به عمل آمده است.

علویان صدر خاطر نشان کرد: باید با بررسی امکانات و زیر ساختهای گردشگری استان و با جذب سرمایه گذاری لازم و استفاده از قابلیتها و پتانسیلهای گردشگری به رشد و شکوفایی اقتصاد استان کمک نماییم.

خاطر نشان می شود هفته گذشته نیز دومین جشنواره گردشگری گل های بابونه در شهرستان نمین و در منطقه فندقلو برگزار شد که از استقبال بسیار خوبی برخوردار بود.

کد خبر 702802

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha