۱ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۱۶:۱۰

همزمان با روز زمین پاک/

مناطق گردشگری اردبیل پاکسازی شد

مناطق گردشگری اردبیل پاکسازی شد

اردبیل - خبر گزاری مهر: به مناسبت روز زمین پاک مناطق پر تردد و گردشگر اردبیل با حضور علاقمندان به محیط زیست و تشکلهای مرم نهاد پاکسازی شد.

به گزارش خبر نگار مهر در اردبیل، در این برنامه که ظهر پنج شنبه اجرا شد، منطقه ای به مساحت 20 کیلومتر از جمله حاشیه جاده قدیم اردبیل - مشگین شهر، دریاچه شورابیل، محورهای خروجی و ورودی شهر با حضور ماموران محیط زیست، هلال احمر و شهرداری مورد پاکسازی قرار گرفت.

در حاشیه این برنامه معاون محیط طبیعی اداره محیط زیست استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بحث آلودگی زمین، پسماندها و زباله های تولیدی دغدغه مهمی است که به همین دلیل شعار امسال نیز به نام "روز زمین پاک مدیریت پسماندها و حفظ آب و خاک" نامگذاری شده است.

رضا خدایاری با بیان اینکه آلودگیهای امروز محیط زیست به یک بحران جدی در دنیا تبدیل شده است، افزود: این موضوع به حدی نگران کننده است که اگر اقدامی جدی و راهگشا در حل این معضلات زیست محیطی صورت نگیرد، آینده زندگی بشر به خطر خواهد افتاد.

وی هدف از برنامه های پاکسازی را ایجاد آگاهی و تنویر افکار عمومی عنوان کرد و ابراز داشت: جلوگیری از تخریب محیط زیست تنها به عهده یک سازمان و یا یک نهاد مشخص نیست، بلکه باید با فرهنگ سازی بهتر تمام اقشار جامعه در حفظ طبیعت تلاش کنند.

همچنین به گفته معاون محیط طبیعی اداره محیط زیست استان دفع غیر بهداشتی و غیر صحیح پسماندهای زباله در اردبیل مهمترین معضل و تهدید محیط زیست و طبیعی استان در شرایط کنونی است.

خدایاری تصریح کرد: با توجه به برنامه های صورت گرفته در کار گروه حفظ محیط زیست مشکل دفع زباله شهر اردبیل و شهرستان گرمی که در فاصله نزدیکی با شهر قرار دارد و موجب ایجاد مشکلات عمده برای شهروندان و طبیعت می شود، بزودی حل خواهد شد.

در این مراسم دبیر ستاد زمین پاک و مسئول آموزش محیط زیست استان اردبیل نیز در گفتگو با خبرنگار مهر در اردبیل بازدید از موزه تاریخ طبیعی استان را طی سه روز آینده رایگان اهلام کرد و تصریح کرد: برنامه های متنوعی نیز همزمان با این روز به اجرا گذاشته می شود.

سید رضا سید معصومی تجلیل از واحد های تولیدی و صنعتی کم آلاینده استان، توزیع کیسه های زباله به هماره پکیجهای زیست محیطی و حضور کارشناسان در مدارس، آموزش نحوه نگهداری از محیط زیست به دانش آموزان و... از دیگر برنامه های گرامیداشت روز زمین پاک عنوان کرد.

گفتنی است در این مراسم شرکت کنندگان ضمن پاکسازی و بازدید از نحوه دفع زباله شهر اردبیل، 50 اصل نهال در اطراف این منطقه کاشتند.

همچنین به گفته مسئولین محیط ریست استان روز جمعه دوم اردیبهشت ماه نیز مناطق گردشگری گردنه حیران و جنگل فندقلو مورد پاکسازی قرار خواهد گرفت.

کد خبر 1294440

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha