۱۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۳

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

زنان ایرانی فرصت‌های زیادی برای اشتغال دارند

 زنان ایرانی فرصت‌های زیادی برای اشتغال دارند

روزنامه‌نگار اهل بلغارستان با اشاره به اینکه زنان ایرانی فرصت‌های زیادی برای اشتغال دارند، گفت: قبل از سفر اخیرم به ایران دیدگاه متفاوتی داشتم.

مگدالنا گیگوا روزنامه نگار اهل بلغارستان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: من به نقاط مختلف دنیا سفر می‌کنم و کتاب‌ها و داستان‌هایی درباره این سفرهایم می‌نویسم. تاکنون ۱۷ کتاب درباره سفرهایم نوشته‌ام.

وی افزود: این اولین سفر من به ایران است. البته آخرین سفرم هم نخواهد بود. صادقانه باید بگویم که قبل از سفر به ایران دیدگاه متفاوتی در رابطه با موقعیت زنان ایران داشتم و فکر می‌کردم که زنان ایرانی، افرادی افسرده هستند که فرصتی برای اشتغال و کار کردن ندارند و فقط مجبورند با بچه‌هایشان در خانه بمانند.

روزنامه نگار اهل پایتخت کشور بلغارستان ادامه داد: اما الان دیدگاهم عوض شده است زیرا در این سفر با بسیاری از زنان روشنفکر و تحصیل کرده ایرانی روبرو شدم که بسیار کنجکاو و آگاه به مسائل زنان، نه تنها در داخل ایران، بلکه در کل جهان هستند.

وی بیان داشت: آنها موضوعاتی مانند خشونت علیه زنان، آزار جنسی و … را پیگیری می‌کنند و در رابطه با آن موضوعات به بحث و تبادل نظر می‌پردازند.

گیگوا گفت: در این سفر من فهمیدم که زنان ایرانی گزینه‌های زیادی برای انتخاب کردن پیش رو دارند. آنها می‌توانند انتخاب کنند که مادر شوند، خلبان شوند و یا به دانشگاه بروند و تصمیمات دیگر بگیرند.

روزنامه نگار اهل بلغارستان خاطر نشان کرد: این موضوعات برایم بسیار جذاب بوده و باعث تغییر دیدگاه من شده است. به همین علت قصد دارم دوباره به ایران برگردم و سفر کنم تا با یک اقامت طولانی‌تر ۳-۴ هفته‌ای بتوانم با عمق بیشتری با جامعه ایرانی آشنا شوم و با افراد مختلفی ملاقات کنم و به شهرهای مختلف ایران از جمله تهران، اصفهان، شیراز و…سفر کنم.

کد خبر 5902442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha