۱۸ مهر ۱۴۰۲، ۸:۴۱

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی:

۲۱۹ هزار نفر از جمعیت استان مرکزی بالای ۶۰ سال سن دارند

۲۱۹ هزار نفر از جمعیت استان مرکزی بالای ۶۰ سال سن دارند

اراک- مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: ۲۱۹ هزار نفر از مجموع جمعیت استان مرکزی بالای ۶۰ سال سن دارند و چنانچه مددکاری روزانه و اقدامات اجتماعی نداشته باشیم با چالش های جدی مواجه می شویم.

محمود حسین آبادی در گفت‎و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سالمندی دوران کمال، پختگی، شکیبایی و صلابت است و این سال‌های عمر باید در نهایت آرامش و با سلامت جسمانی، روانی و اجتماعی سپری شود.

وی تاکید کرد: پیشگیری از دوران سالمندی اجتناب ناپذیر است و این دوره یکی از مراحل زندگی است که می‌توان با حفظ بهداشت جسمانی و روانی، عوارض و مشکلات را کاهش و آن را به دوره‌ای فعال، مطلوب، بدون دغدغه و لذت بخش تبدیل کرد.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی را سومین استان سالمند کشور عنوان کرد و افزود: شهرستان تفرش دارای بیشترین جمعیت سالمند در استان مرکزی است که باید برای توسعه مراکز روزانه و ارائه خدمات درمانی و حفظ سلامت روان سالمندان تدابیر ویژه ای اندیشیده شود.

حسین آبادی افزود: ۲۱۹ هزار نفر از مجموع جمعیت استان مرکزی بیش از ۶۰ ساله هستند و چنانچه مددکاری روزانه و اقدامات اجتماعی در این خصوص آنها نداشته باشیم با چالش‌های جدی مواجه می‌شویم.

وی با اشاره به اینکه با انجام فعالیت‌های مناسب می‌توان سالمندان را به خانواده، محله و جامعه مجدد پیوند زد، گفت: اطلاع رسانی صحیح از نحوه زندگی سالم سالمندان می‌تواند در ایجاد نشاط و سلامت جسمی و روانی آنها تأثیر گذار باشد.

کد خبر 5907350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha