۲۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۴۷

رییس کل دادگستری استان مرکزی:

یک شبکه کارچاق‌کنی در استان مرکزی منهدم شد

یک شبکه کارچاق‌کنی در استان مرکزی منهدم شد

اراک- رییس کل دادگستری استان مرکزی گفت: یک شبکه کارچاق کنی به سرپرستی یک زن از سوی حفاظت و اطلاعات دادگستری این استان منهدم شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری استان مرکزی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی با اشاره به انهدام یک شبکه کار چاق‌کنی به سرپرستی یک زن اظهار داشت: این زن که اهل و ساکن تهران است خود را وکیل دادگستری معرفی و با ادعای ارتباط با قضات دیوان عالی کشور با یکی از خانواده‌های محکوم به اعدام ارتباط گرفته و با طرح عناوین مذکور و تعهد به اخذ یک درجه تخفیف مبلغ حدود ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان دریافت کرده بود.

وی افزود: این در حالی است که این فرد هیچ اقدامی در پرونده مربوطه انجام نداده و حکم اعدام اجرا شد.

رییس کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: با رصد و پیگیری حفاظت و اطلاعات دادگستری استان مرکزی مشخص شد فرد مذکور و مرتبطین وی هیچ اعمال نفوذی در مجموعه دستگاه قضائی نداشتند و تنها با شگردهای مختلف سو استفاده از شرایط روحی خانواده محکوم به اخاذی مبادرت کرده‌اند.

حجت الاسلام موسوی گفت: با همکاری حفاظت مرکز قوه قضائیه چهار نفر از متهمین دستگیر و با قرار بازداشت موقت به زندان معرفی و پرونده در حال رسیدگی در یکی از شعب بازپرسی است.

وی ادامه داد: متهم در پرونده دیگری نیز ادعای اعمال نفوذ داشته و این موضوع نیز در حال بررسی و تکمیل فرایند تحقیقات است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: انتظار می‌رود مراجعان به مجتمع‌های قضایی استان فریب مدعیان نفوذ در دستگاه قضائی را نخورده و پرونده خود را از مسیر قانونی دنبال کنند.

حجت الاسلام موسوی گفت: هم استانی‌ها می‌توانند از طریق سامانه تلفنی ۱۵۸۰ در شناسایی سو جریان‌های مالی، فساد اداری و مدعیان نفوذ در دستگاه قضائی و سازمان‌های تابعه قوه قضائیه در استان با حفاظت و اطلاعات دادگستری استان مرکزی همکاری کنند.

کد خبر 5917364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha