۲۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۳۱

افشاریان مطرح کرد:

استراحت اجباری برای داوران متخلف در لیگ برتر فوتبال

 استراحت اجباری برای داوران متخلف در لیگ برتر فوتبال

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت تاکید دارد که به داورانی که با اشتباه خود در نتیجه بازی تاثیر مستقیم بگذارند، استراحت داده و با آنها برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در ارتباط با خریداری سیستم‌های صوتی برای داوران در مسابقات لیگ برتر اظهار داشت: در جلسه پیشین هیأت رئیسه مصوب شد که سازمان لیگ ۱۸ دستگاه صوتی برای برقراری ارتباط داوران خریداری کند. برخی از داوران هم به دلیل اینکه در رویدادهای بین المللی باید قضاوت می‌کردند و برای اینکه در مسابقات داخلی هم مشکلی برایشان به وجود نیاید، سیستم صوتی را برای خود خریداری کرده‌اند.

او ادامه داد: وظیفه ما است که این سیستم را خریداری کنیم و در اختیار داوران قرار دهیم و به زودی این مشکلات رفع خواهد شد.

افشاریان درباره عملکرد داوران در رقابت‌های لیگ برتر گفت: داوران هم مثل بازیکنان لیگ تمرینات فشرده‌ای دارند که وقفه در طول برگزاری مسابقات باعث خواهد شد تا آنها هم از آمادگی کافی دور بمانند، وضعیت داوری لیگ برتر نسبت به فصل گذشته بسیار بهتر شده و در این مدت تنها یکی، دو بازی با اشتباه داوری همراه بوده و در سایر دیدارها بازیکنان و اعضای تیم‌ها از نحوه قضاوت داور رضایت داشتند.

رئیس کمیته داوران در مورد اعزام داوران به شهر دمام عربستان، بیان کرد: روادید و بلیت‌های آن‌ها آماده شده بود، طبق برنامه سفرشان انجام شد.

افشاریان درباره جریمه داوران در صورت اشتباه در مسابقات لیگ برتر بیان کرد: طبیعتاً تنبیه و تشویق برای داوران خواهیم داشت و اگر داور با اشتباهات تأثیرگذار خود باعث تغییر در نتیجه دیدارها شود طبق قانون به او استراحت خواهیم داد و برخورد می‌کنیم.

رئیس کمیته داوران در خصوص تکلیف دو دستگاه کمک داور ویدئویی که در ورزشگاه‌های آزادی و نقش جهان قرار دارند، گفت: رئیس فدراسیون با کنفدراسیون فوتبال آسیا رایزنی کرده که این دو دستگاه در ایران بماند که هنوز نظر قطعی خود را به ما اعلام نکرده‌اند. در کنار آن در تلاش هستیم تا دو دستگاه دیگر را هم وارد کنیم، در کل باید منتظر بمانیم تا AFC در خصوص آن دو دستگاهی که فعلاً در اختیار داریم نظر خود را به ما اعلام کند.

کد خبر 5917467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حسین IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
      0 0
      زحمت می کشید تیم ها میلیارد ها تومان خرج می کنند ولی با اشتباه داور به فنا می روند اگر اشتباه عمدی باشه و جریمه ها باید بیشتر باشه از قبیل حبس و جریمه نقدی