۴ آبان ۱۴۰۲، ۹:۵۴

وزیر کشور:

حمایت از تولید داخل راهبرد اصلی دولت سیزدهم است

حمایت از تولید داخل راهبرد اصلی دولت سیزدهم است

اراک - وزیر کشور گفت: حمایت از تولید داخل راهبرد اصلی دولت سیزدهم است و این مهم از سوی دولتمردان با جدیت دنبال می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی صبح پنجشنبه در بازدید از واحد تولیدی واگن پارس اراک در جمع خبرنگاران با اشاره به عقد قرارداد شهرداری تهران برای خرید یک هزار و ۵۰ واگن از چین درخصوص رویکرد دولت در حمایت از این شرکت اظهار داشت: سیاست دولت به طور قطع حمایت از تولید داخل به ویژه تولیدی که خود راهی برای پیشرفت سایر صنایع قلمداد می‌شود.

وی افزود: شرکت واگن‌سازی ظرفیت‌بالایی دارد و می‌تواند آینده‌ای خیلی قوی‌تری هم داشته باشد.

وزیر کشور گفت: با توجه به اینکه امروز در دنیا موضوع قطارهای سریع السیر مطرح است و نیاز است تکنولوژی آن به داخل منتقل شود و باید اذعان داشت شرکت محوری است که می‌تواند علاوه بر تولید کنونی و جبران نیازهای داخلی کشور، زمینه‌ساز انتقال تکنولوژی قطارهای پیشرفته‌تری باشد که کشور احتیاج دارد.

وحیدی با تاکید بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت داخل تصریح کرد: با توجه به آینده کشور و نیاز به مترو و خط قطار سریع‌اسیر در چندین استان به این ظرفیت بسیار نیاز داریم.

وی ادامه داد: واگن پارس یک صنعت قدیمی، مجرب و توانمند است که می‌تواند بسیاری از این نیازها از جمله واگن‌های مسافربری، مترو و باری را بومی تولید کند.

وزیر کشور گفت: با توجه به اینکه واحد تولیدی واگن پارس دارای خط تولید لوکوموتیو نیز است که نیاز است از این ظرفیت بیشترین بهره گیری شود.

وحیدی با اشاره به اینکه سیاست دولت حمایت از داخل و این قراردادها بر اساس سنوات گذشته است، افزود: فعالیت این واحد تولیدی نباید متوقف شود و ظرفیتش از دست برود از این رو برای سفارشات آینده و برنامه‌های آینده باید قراردادها، موارد بررسی قرار گیرد.

کد خبر 5922211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha