۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۱۰

فرمانده نیروی دریایی ارتش:

بهره گیری از ظرفیت های علمی کشور در صنعت دفاعی دستور کار ویژه است

بهره گیری از ظرفیت های علمی کشور در صنعت دفاعی دستور کار ویژه است

اراک- فرمانده نیروی دریایی ارتش راهبردی جمهوری اسلامی ایران گفت: بهره گیری از ظرفیت های علمی و شرکت های دانش بنیان کشور در صنعت دفاعی و دریایی دستور کار ویژه است.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر دریادار شهرام ایرانی ظهر شنبه در نشست با دانشگاهیان استان مرکزی در دانشگاه اراک اظهار داشت: بالاترین فناوری در قالب زیردریایی و ناوشکن‌ها در دریاها وجود دارند و نیاز است از ظرفیت‌های علمی، جوانان، اساتید، صنایع، شرکت‌های دانش بنیان در پیشبرد اهداف صنایع دفاعی و دریایی کشور بهره مند شویم.

وی با بیان اینکه فعالیت در دریا نماد علم، دانش و صنعت است، افزود: در دانشگاه اراک به دلیل نگرش تمدن ساز و تحول آموزشی رویدادهای مثبتی را در این دانشگاه ایجاد می‌شود و باید از این ظرفیت بیشترین بهره گیری را داشت.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی گفت: اکنون سه فرماندهی به نام جمهوری اسلامی در اقیانوس آرام و اطلس ثبت شده است و امید است که یک فرماندهی دیگر نیز در دریای مدیترانه ثبت شود.

دریادار ایرانی در خصوص افزایش قوای تهاجمی نیز بیان کرد: ایران یک پدافند بسیار قوی به نام مردم ایران دارد و این مهم باید مورد توجه ویژه قرار گیرد که از تجهیزات غافل نیستیم و به طور حتم توان موشکی را بر روی هر شناور به سه برابر افزایش می‌دهیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش راهبردی جمهوری اسلامی گفت: حضور در قطب جنوب به لحاظ علمی آغاز شده است اما در این منطقه هنوز هیچگونه اطلاعات کافی نداریم و به طور حتم با بهره گیری از ظرفیت دانشگاهیان می‌توان پایگاه خود را در قطب جنوب به شکل علمی ایجاد کنیم.

دریادار ایرانی در خصوص توافق با آذربایجان بیان کرد: دریای خزر دریای صلح و دوستی و آذربایجان کشور همسایه است و با درگیری بین دو کشور موافق نیستیم.

وی با بیان اینکه امید است به زودی ناو بانوان را نیز راه اندازی کنیم، افزود: در دریای خزر علاوه بر دارا بودن بیشترین سهم از تخصص توانمندی بالایی برخوردار هستیم و امید است ناوشکن دیلمان در خزر فعال و نخستین رزمایش با آن برگزار شود.

کد خبر 5923689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha