۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۳۳

مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه:

سالانه ۳۵ تن زعفران از مزارع تربت حیدریه برداشت می‌شود

سالانه ۳۵ تن زعفران از مزارع تربت حیدریه برداشت می‌شود

تربت حیدریه- مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه گفت: به طور میانگین سالانه ۳۵ تن زعفران از مزارع این شهرستان برداشت و به بازارهای فروش عرضه می‌شود.

حسین محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص اراضی زیر کشت زعفران در شهرستان تربت حیدریه اظهار کرد: در حال حاضر ۹۲۰۰ هکتار از اراضی قابل کشت در این شهرستان به کشت زعفران اختصاص دارد.

مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه بیان کرد: به طور میانگین سالانه ۳۵ تن زعفران از مزارع این شهرستان برداشت و به بازارهای فروش عرضه می‌شود.

وی به اشتغالزایی دائم و فصلی محصول زعفران اشاره کرد و افزود: از مرحله کاشت تا پایان فصل برداشت ۹۰۰۰ نفر به صورت دائم و ۱۸۰ هزار نفر به صورت فصلی در این حوزه مشغول به فعالیت هستند.

محمدی اظهار کرد: تولید زعفران در تربت‌حیدریه تعداد ۶۹۶۴ بهره‌بردار دارد و ۸۰ درصد محصول تولید شده علاوه بر شهرستان‌های استان خراسان رضوی به خارج از استان و کشورهای هدف صادر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه تصریح کرد: بیشترین بازار هدف خرید محصول زعفران تربت‌حیدریه کشورهای حوزه خلیج فارس، ایتالیا و اسپانیا هستند.

وی بیان کرد: با توجه به سرمای کم سابقه و خشکسالی شدید در سطح شهرستان، کارشناسان افت عملکرد تولید زعفران را در سطح شهرستان پیش بینی کردند.

محمدی اظهار کرد: فصل برداشت زعفران به ترتیب در سه اقلیم سرد (رخ)، معتدل (مرکزی و زاوه) و گرم (مه‌ولات) از ۱۵ مهر آغاز و تا اواخر آبان ادامه دارد و در منطقه تربت‌حیدریه تا یک شعاع ۵۰ کیلومتری، یعنی تمام شهرستانی‌هایی که از این شهرستان جدا شدند در مجموع اکنون بالغ بر ۳۰ هزار هکتار مزارع زعفران دارند و به عبارت بهتر چیزی بیش از ۳۴ درصد از سطح زیرکشت زعفران خراسان رضوی به تربت‌حیدریه اختصاص دارد.

کد خبر 5924369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha