۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۱۶

رئیس اداره مخابرات شهرستان سیریک:

۳ شهر در شهرستان سیریک به فیبر نوری متصل می شوند

۳ شهر در شهرستان سیریک به فیبر نوری متصل می شوند

سیریک - رئیس اداره مخابرات شهرستان سیریک از آغاز اجرای فعالیت فیبر نوری در شهر سیریک بلوار معلم خبر داد و گفت: پروژه فیبر نوری در فاز اول از بلوار معلم شهر سیریک آغاز شده است.

جواد عباس زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: تاکنون زمینه اتصال شهر سیریک و ۲ شهر گروگ و کوهستک از توابع شهرستان سیریک، آماده اتصال به فیبر نوری هستند.

عباس زاده با بیان اینکه، اداره مخابرات سیریک آماده ثبت نام از متقاضیان اینترنت فیبر نوری است، عنوان کرد: پروژه توسعه شبکه پرسرعت ثابت مبتنی بر فیبرنوری، به عنوان یکی از پروژه‌های مهم وزارت ارتباطات در دولت مردمی است، که در راستای طرح توسعه شبکه ملی اطلاعات و اینکه از زیرساخت‌های ضروری عصر حاضر به حساب می‌آید، و در همین راستا طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها (FTTX) در شهر سیریک اجرا می شود.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح مشکل قطعی و کندی سرعت اینترنت برطرف می شود، و در ادامه در خصوص تفاوت این طرح با سرویس پرسرعت اینترنت کنونی عنوان کرد و گفت: اینترنت ADSL در پوشش کابل مسی با سرعت کمتر از ۱۶ مگابیت بر ثانیه است، اما سرعت اینترنت با بستر فیبر نوری از ۱۰۰ تا یک هزار مگابیت خواهد بود.

عباس زاده از راه‌اندازی و ارتقای چند سایت اینترنت همراه برای، امکان دسترسی هفت روستای شهرستان سیریک خبر داد و گفت: سایت‌های اینترنت همراه در روستاهای کندال، دودر، پالور، گچینه، بندگرمان، کرتان و شهیدمردان راه‌اندازی و بعضی از سایت ها هم بروزرسانی شده است.

کد خبر 5925378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha