۱۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۸:۳۳

فرماندار نهبندان خبر داد؛

بیشترین خسارت مربوط به منازل خشت و گلی دو روستای بخش سرداران

بیشترین خسارت مربوط به منازل خشت و گلی دو روستای بخش سرداران

بیرجند- فرماندار نهبندان بیشترین خسارات این زلزله در این منطقه مربوط به روستاهای توستک و نائمه بوده است، گفت: دلیل این خسارات این بوده که بیشتر خانه‌ها خشت و گلی است که قطعاً این منازل ترک ب

ابوالفضل ایروانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به اینکه در تاریخ ۱۰ آبان ماه ساعت ۱۴:۹ اولین زلزله در بخش سرداران به ثبت رسید و بعد از آن ۶ پس لرزه تا ساعت ۱۶:۲۱ اتفاق افتاد، تمام تیم‌های ارزیاب و عملیاتی اعم از هلال احمر و بنیاد مسکن برای خدمت رسانی در ۱۹ روستای این بخش حضور یافتند.

وی تصریح کرد: بیش از ۵۶ چادر، ۴۸ تخته موکت و به تعداد چادرها والر برای گرمایش چادرها در منطقه توزیع شد.

فرماندار نهبندان افزود: از همان ساعات ابتدایی این زلزله‌ها توزیع سوخت نیز در بین چادرهای نصب شده انجام گرفته و هنوز ادامه دارد.

ایروانی با اشاره به اینکه بیشترین خسارات این زلزله در این منطقه مربوط به روستاهای توستک و نائمه بوده است، یادآور شد: دلیل این خسارات این بوده که بیشتر خانه‌ها خشت و گلی است که قطعاً این منازل ترک برداشته‌اند.

وی افزود: خوشبختانه هیچ فردی در این حادثه صدمه ندیده و از مردم خواسته شده تا در منازل ترک خورده سکونت نکنند.

فرماندار نهبندان اضافه کرد: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در منطقه حضور دارند و مردم را برای بازسازی منازلشان متقاعد می‌کنند.

ایروانی با بیان اینکه ۳ تیم امداد و نجات هلال احمر به طور مستمر در منطقه حضور دارند و همچنین تیم‌های کمک اورژانس، تیم‌های راهداری و دستگاه‌های خدمت رسانی در آماده باش هستند، بیان کرد: در بخش سرداران شهرستان نهبندان ۵۶ دهیاری برای ۱۲۷ روستا وجود دارد که همه دهیاری‌ها با تمام امکانات و ماشین آلاتی که در اختیار دارند در آماده باش صد در صد قرار دارند.

وی در پایان از مردم خواست تا خونسردی خود را حفظ کرده و به شایعات مجازی مطرح شده توجه نکنند و تنها اخبار را از طریق رسانه‌های مرجع دنبال نمایند.

کد خبر 5928378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha