۱۵ آبان ۱۴۰۲، ۸:۴۱

۱۱ عضو حزب کارگر انگلیس در دفاع از مردم غزه استعفا کردند

۱۱ عضو حزب کارگر انگلیس در دفاع از مردم غزه استعفا کردند

در پی تشدید حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و کشتار مردم بی‌گناه، ۱۱ عضو حزب کارگر انگلیس با انتشار بیانیه‌ای استعفای خود را از این حزب اعلام کردند.

به گزارش خبرگزرای مهر به نقل از اسکای‌نیوز، «افراسیاب انور» رئیس شورای شهر برنلی و ۱۰ عضو دیگر این شورا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند به دلیل تصمیم «کی‌یر استارمر» رهبر حزب کارگر انگلیس مبنی بر عدم اصرار بر برقراری اتش‌بس در نوار غزه، از این حزب استعفا کردند.

افراسیاب انور که از ۱۰ سال پیش تاکنون عضو حزب کارگر انگلیس بوده می‌گوید «خروج از حزب کارگر تصمیم بسیار سختی بود.» وی از جمله کسانی بود که پنجشنبه گذشته خواستار کناره‌گیری رهبر حزب کارگر انگلیس شده بودند.

در بیانیه این ۱۱ نفر تأکید شده رهبر حزب کارگر «نشان داده که برای صداهای اعضای بلندپایه حزب کارگر ارزشی قائل نیست.»

کی‌یر استارمر که هم‌اکنون تحت فشار داخلی حزب کارگر برای درخواست برقراری آتش‌بس در غزه قرار گرفته در گفت‌وگو با خبرنگاران مدعی شد که «تمرکز من بر توقف رنج در غزه است و بر مواضع فردی اعضای حزب کارگر تمرکز نمی‌کنم.»

دولت انگلیس در کنار آمریکا، فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی در هفته‌های اخیر تمام قد از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه حمایت کرده و هر گونه تلاش برای توقف جنگ و آتش‌بس در غزه را رد کرده است. حزب کارگر انگلیس نیز تاکنون در برابر این موضع دولت سکوت کرده و این موضوع باعث تنش داخلی در این حزب شده است.

کد خبر 5931473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha