گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل:

اسرائیل علیه یک ملت در یک سرزمین اشغال شده می‌جنگد

اسرائیل علیه یک ملت در یک سرزمین اشغال شده می‌جنگد

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در فلسطین اشغالی تصریح کرد که رژیم صهیونیستی نه با یک کشور بلکه با یک ملت در سرزمین اشغال شده آن ها می جنگد.

به گزارش خبرگزاری مهر، گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در فلسطین اشغالی در گفتگو با الجزیره تاکید کرد: ما شاهد فروپاشی سیستم‌های بهداشتی در غزه هستیم و این مساله نشان دهنده حجم فاجعه کنونی در این منطقه است.

وی در ادامه افزود: اسرائیل با یک کشور دیگر نمی جنگد بلکه با یک ملت در یک سرزمین اشغال شده می جنگد.

از سوی دیگر آژانس آن روا وابسته به سازمان ملل اعلام کرد: ما به دلیل قطع راه‌های ارتباطی نمی‌توانیم با نیروهای خود در غزه تماس برقرار کنیم.

در همین راستا سازمان بهداشت جهانی نیز تاکید کرد: ما نسبت به قطع مجدد راه‌های ارتباطی و تماس‌ها در نوار غزه همزمان با حملات شدید علیه این باریکه به شدت نگران هستیم.

۲ روز قبل نیز نهادهای وابسته به سازمان ملل در بیانیه مشترک با انتقاد از وضعیت انسانی در غزه، خواستار توقف جنگ در این باریکه شدند.

در این بیانیه آمده است: بیش از نیمی از ساکنان غزه در شرایطی سخت و ناگوار در مراکز آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل بدون دسترسی به آب و غذای کافی اسکان داده شدند.

براساس بیانیه یاد شده، بمباران‌های اسرائیل موجب توقف خدمات بهداشتی و درمانی به مادران و نوزادان تازه به دنیا آمده شده است.

کد خبر 5931528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha