۱۵ آبان ۱۴۰۲، ۹:۴۲

مدیرکل صمت آذربایجان غربی:

۲۸ معدن جدید در آذربایجان غربی وارد چرخه تولید شدند

۲۸ معدن جدید در آذربایجان غربی وارد چرخه تولید شدند

ارومیه - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سالجاری تا پایان مهرماه ۲۸ معدن جدید با اخذ پروانه بهره برداری جهت استخراج و بهره برداری انواع مواد معدنی وارد چرخه تولید شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحمید سرتیپی صبح دوشنبه در بازدید از معدن طلای زرشوران تکاب با بیان اینکه با بهره برداری از ۲۸ معدن در ۷ ماهه نخست سال جاری سالانه بیش از ۷۶۸ هزار تن انواع مواد معدنی از این معادن استخراج می‌شود، اظهار کرد: جهت بهره برداری از این معادن ۷۶۴ میلیارد و ۴۹ میلیون ریال سرمایه گذاری انجام و زمینه اشتغال مستقیم برای ۱۶۹ نفر در این معادن فراهم شده است.

وی با اشاره به سرمایه گذاری بیش از ۷۶۴ میلیاردی در معادن آذربایجان غربی اضافه کرد: در این مدت زمان در استان ۳۶ محدوده معدنی با انجام استعلامات مورد نیاز موفق به اخذ پروانه اکتشاف شدند و ۱۷ محدوده اکتشافی با تکمیل عملیات اکتشافی خود با دریافت گواهی کشف در شرف بهره برداری قرار گرفتند.

۲۸ معدن جدید در آذربایجان غربی وارد چرخه تولید شدند

مدیر کل صمت استان آذربایجان غربی اضافه کرد: در حال حاضر در این استان ۵۵۹ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با ذخیره قطعی یک میلیارد و ۲۱۳ میلیون و ۸۶۹ هزار تن انواع مواد معدنی، و با ظرفیت استخراج سالانه نزدیک به ۱۹ میلیون و ۸۶ هزار تن وجود دارد که برای بهره برداری از این معادن بیش از ۸ هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال سرمایه گزاری انجام شده و زمینه اشتغال مستقیم در این معادن برای ۵ هزار و ۴۵۰ نفر مهیا شده است.

سرتیپی عنوان کرد: در حال حاضر در استان آذربایجان غربی ۲۳۹ محدوده اکتشافی در حال انجام عملیات پی جویی و اکتشافی می‌باشند و همچنین ۲۶ معدن دارای گواهی کشف هستند که در حال تکمیل ماشین آلات در سر معادن برای بهره برداری از این معادن هستند که در شرف استخراج و ورود به چرخه تولید انواع مواد معدنی هستند.

کد خبر 5931558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha