۲۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۱۳

طی سال جاری؛

۱۹۰۰ تخلف اصناف در استان سمنان ثبت شد

۱۹۰۰ تخلف اصناف در استان سمنان ثبت شد

سمنان- سرپرست معاونت نظارت و بازرسی صمت سمنان از ثبت یک هزار و ۹۰۰ مورد تخلف اصناف در استان طی هفت ماهه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید رضا طحان صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی صمت استان سمنان از انجام ۲۲ هزار بازرسی از اصناف استان طی هفت ماه اول سال جاری خبر داد و تاکید کرد: این بازرسی‌ها به منظور رصد وضعیت بازار کالا و خدمات صورت گرفته است.

وی اولویت این بازرسی‌ها را کالاهای اولویت دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان سمنان دانست و افزود: جلوگیری از هرگونه افزایش بی رویه قیمت‌ها محور اصلی این بازرسی‌ها بوده است.

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی صمت استان سمنان با بیان اینکه یک هزار و ۹۰۰ تخلف در این بازرسی‌ها ثبت شده است، تاکید کرد: یک هزار و ۷۸۸ مورد از این تخلفات بررسی و برای صدور رأی به تعزیرات معرفی شده است.

طحان با بیان اینکه کارشناسان نظارت و بازرسی، بازرسان و ناظران افتخاری صنعت، معدن و تجارت این بازرسی‌ها را صورت داده‌اند، گفت: عمده این تخلفات در حوزه گران فروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخ نامه، عدم ارائه فاکتور و عرضه کالای قاچاق بوده است.

وی میزان کل تخلفات را شش میلیارد و ۸۵۲ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: مردم با سامانه ۱۲۴ می‌توانند تخلفات اصناف را گزارش کنند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

کد خبر 5937626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha