۲۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۵۹

هواشناسی مازندران هشدار داد؛

احتمال آب گرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان آب در مازندران

احتمال آب گرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان آب در مازندران

ساری- هواشناسی و مدیریت بحران مازندران با صدور هشدار نارنجی نسبت به جاری شدن روان آب ها، رانش زمین و آب گرفتگی معابر عمومی از عصر جمعه در استان هشدار داد.

به گزارش خبرنگار مهر، با صدور هشدار سطح نارنجی، با اشاره به شکل گیری جریانات خنک شمالی و عبور موج از تراز میانی جو، نسبت به بارش باران، گاهی به صورت رگباری، وزش باد به نسبت شدید، رعد و برق، کاهش دما و احتمال بارش تگرگ از عصر جمعه تا صبح شنبه هشدار داد.

هواشناسی اثر مناطق این سامانه را شهرهای ساری، آلاشت، بهشهر، ایزدشهر، بابل، بابلسر، بیشه بنه هزار جریب، سوادکوه شمالی، سوادکوه، تنکابن، جویبار، چالوس، میاندورود، رامسر، سیمرغ، شیاده، بند پی عباس آباد، فریدونکنار، قائم شهر، آمل، کیاسر، گلوگاه، کیاسر محمود آباد، نکا، نور، نوشهر و رینه اعلام کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران نیز در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: براساس پیش بینی هواشناسی استان با تقویت جریان‌های خُنک و مرطوب شمالی و عبور امواج در تراز میانی جو از عصر جمعه ۲۶ آبان تا صبح شنبه ۲۷ آبان ماه شاهد بارندگی، وزش باد شدید موقتی، رعد و برق، کاهش دما و احتمال تگرگ و مه گرفتگی در استان خواهیم بود.

حسینعلی محمدی افزود: در این مدت سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، وزش باد شدید موقتی، وقوع صاعقه، کاهش دید، ریزش سنگ، اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی بویژه در جاده‌های کندوان و هراز، احتمال خسارت به تابلوها و سازه‌های موقتی و کم مقاوم از پیامدهای این سامانه بارشی است.

کد خبر 5940143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha