۲۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۵۱

آغاز مسیر دشوار قلعه نویی در تیم ملی/ حریفان کمی قویتر می شوند

آغاز مسیر دشوار قلعه نویی در تیم ملی/ حریفان کمی قویتر می شوند

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران که تاکنون با حریفان آسانی روبرو شده است، در ادامه مسیر تیم هایی را روبروی خود می بیند که عیار کارش را مشخص خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، کاروان تیم ملی فوتبال ایران در حالی روز شنبه برای برگزاری دومین بازی مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ راهی ازبکستان شد که آمار قابل قبولی از زمان حضور دوباره امیر قلعه نویی روی نیمکت تیم ملی ایران وجود دارد.

قلعه نویی که از ابتدای سال جاری روی نیمکت تیم ملی ایران حضور دارد تاکنون ۹ پیروزی مقابل تیم‌های بلغارستان، کنیا، آنگولا، اردن، افغانستان، قطر، ازبکستان، قرقیزستان و هنگ کنگ به دست آورده است و تنها مقابل روسیه تن به تساوی داده است.

سرمربی تیم ملی ایران در حالی برای کسب دهمین پیروزی متوالی تیمش را در تاشکند آماده خواهد کرد که به خوبی می‌داند دشوارترین حریفی که در سال جاری شکست داده است همین ازبکستان بوده که در فینال تورنمنت کافا با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسید.

نگاه به جایگاه حریفان ایران در رنکینگ فیفا نشان می‌دهد هیچ کدام در سطح تیم‌های درجه یک و حتی دوم آسیا هم نیستند و نمی توان آنها را تیم هایی برای سنجش عیار تیم ملی و نمره دادن به کارنامه قلعه نویی دانست.

آغاز مسیر دشوار قلعه نویی در تیم ملی/ حریفان کمی قویتر می شوند

بدون شک او با توجه تجربه مربیگری و بازیکنی او در تیم ملی ایران بهتر از هرکسی می‌داند برای رؤیای رسیدن به جام ملت‌های آسیا باید آمار فعلی را کنار بگذارد و حقیقت حضور تیم‌های قدرتمندی همچون عربستان، کره جنوبی، ژاپن و استرالیا را بپذیرد.

هر چند تیم ملی توانسته بردهای پرگلی مقابل حریفانی همچون قطر، هنگ کنگ چین، افغانستان و… کسب کند اما قطعا بازی رسمی با ازبکستان در مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی قطر می‌تواند مهم‌ترین دیدار تیم ملی ایران با مربیگری قلعه نویی در مسیر فعلی باشد.

نتایج تیم ملی ایران از زمان حضور قلعه نویی در سال جاری به شرح زیر است:

* ایران یک - روسیه یک
*ایران ۲ - کنیا یک
* بلغارستان صفر - ایران یک
* ایران ۴ - آنگولا صفر
* ایران ۵ - قرقیزستان یک
* ایران ۶ - افغانستان یک
* ایران یک - ازبکستان صفر
* اردن یک - ایران ۳
* قطر صفر - ایران ۴
* ایران ۴ - هنگ کنگ صفر

کد خبر 5941861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha