۲۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۴۸

رییس اداره میراث فرهنگی خمین:

سرای فرهنگ و هنر خمین آماده بهره برداری است

سرای فرهنگ و هنر خمین آماده بهره برداری است

خمین- رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خمین گفت: سرای فرهنگ، هنر و صنایع دستی شهرستان خمین در بیت تاریخی امام خمینی (ره) تکمیل و آماده بهره برداری است.

علی مشهدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سرای فرهنگ و هنر و صنایع دستی خمین همزمان با هفته فرهنگی این شهرستان به صورت رسمی افتتاح می‌شود.

وی توضیح داد: احداث سرای فرهنگ و هنر و صنایع دستی خمین در بیت تاریخی امام خمینی (ره) از شهریورماه سال جاری آغاز شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خمین اظهار کرد: این سرا در ۱۷ غرفه آثار هنرمندان صنایع دستی، آثار مکتوب امام (ره) و گردشگری احداث شده است.

مشهدی یادآور شد: ۱۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای ساخت و راه اندازی سرای فرهنگ و هنر و صنایع دستی در بیت تاریخی امام خمینی (ره) در خمین تخصیص یافت.

وی افزود: این اعتبار پیرو برگزاری هفته فرهنگی خمین و تفاهم‌نامه بین مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) و اداره‌کل میراث فرهنگی استان مرکزی به منظور پاسخگویی به مطالبات هنرمندان این شهرستان تخصیص یافته است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خمین بیان کرد: کفپوش نگارستان در بیت تاریخی امام راحل از دیگر اقدامات این نهاد برای حمایت از هنرمندان خمین است.

وی از تکمیل سرای فرهنگ، هنر و صنایع دستی این شهرستان در بیت تاریخی امام خمینی (ره) خبر داد و گفت: این سرا آماده بهره برداری و واگذاری به هنرمندان خمین است.

مشهدی گفت: تبدیل اتاق تولد امام خمینی (ره) به خانه موزه در دستور کار میراث فرهنگی خمین است و طرح مطالعاتی این خانه موزه آغاز شده است.

کد خبر 5945059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha