۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۵۲

استقبال ترکیه از آتش‌بس موقت در غزه

استقبال ترکیه از آتش‌بس موقت در غزه

رئیس جمهور و وزارت خارجه ترکیه امروز در بیانیه‌هایی جداگانه از برقراری آتش‌بس ۴ روزه بشردوستانه در غزه استقبال کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه ترکیه امروز چهارشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: دستیابی به آتش بس ۴ روزه بشردوستانه بین حماس و اسرائیل یک اتفاق مثبت است.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه ترکیه در این خصوص آمده است: منتظر پایبندی کامل به توافق آتش بس شامل آزادی بخشی از اسرای نزد حماس و بازداشت شدگان در اسرائیل هستیم.

این بیانیه در ادامه اضافه می کند: از تلاش‌ های قطر برای دستیابی به آتش‌ بس بشردوستانه بین حماس و اسرائیل قدردانی می‌ کنیم و امیدواریم این توافق به پایان درگیری ها کمک کند.

در خبری مرتبط، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه نیر در این ارتباط اعلام کرد: توافق آتش بس گام مثبتی است که ما از آن استقبال می کنیم و خواستار آتش بس دائمی هستیم.

حماس بیانیه‌ای پیرامون توافق آتش‌بس موقت در غزه منتشر و اعلام کرد: با توجه به مسئولیتمان در قبال ملت صابر و مجاهد فلسطین و در راستای تقویت پایداری ساکنان قهرمان غزه و افزایش اراده مقاومت پیروزمند در ۷ اکتبر و پس از روزهای طولانی مذاکره، به یاری خداوند، به توافق آتش‌بس موقت انسانی ۴ روزه دست یافتیم.

در بیانیه حماس آمده است: آتش بس شامل توقف تمامی اقدامات نظامی ارتش اشغالگر در تمامی مناطق نوار غزه و توقف تحرکات جنگ افزارهای دشمن در غزه است.

این آتش بس همچنین شامل ورود کمک‌های انسانی، پزشکی و سوخت به مناطق غزه بدون استثنا از شمال تا جنوب است.

در بیانیه حماس آمده است که بر اساس این آتش بس، ۵۰ نفر از اسرای دشمن اعم از زن و کودکان کمتر از ۱۹ سال در مقابل ۱۵۰ نفر از اسرای زن فلسطینی و کودکان کمتر از ۱۹ سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی، آزاد خواهند شد.

توقف پرواز جنگنده‌ها و پهپادهای اسرائیلی در جنوب نوار غزه طی این ۴ روز به مدت ۶ ساعت در روز از ۱۰ صبح تا ۴ عصر هم از بندهای موردتوافق این آتش‌بس موقت عنوان شده است.

کد خبر 5947432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
      0 0
      کسانی که تا الان از فلسطین حمایت کردند کمک هم می کنند نیازی به کمک های منافقانه دولت ترکیه نیست