۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۵۲

امام جمعه خرمشهر:

ظرفیت محدود قطار خرمشهر - اهواز از مشکلات جدی مردم است

ظرفیت محدود قطار خرمشهر - اهواز از مشکلات جدی مردم است

خرمشهر- امام جمعه خرمشهر، ظرفیت محدود قطار مسافربری خرمشهر به اهواز را از مشکلات شهرستان خرمشهر دانست و از موضع سکوت مسئولان استانی در این راستا انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جواد عادل پور ظهر امروز جمعه در جمع نمازگزاران خرمشهر اظهار کرد: وضعیت فعلی قطار حومه‌ای خرمشهر به اهواز که شامل تنها یک رام قطار با ظرفیت محدود با وجود تقاضای زیاد در خرمشهر است، مطلوب نیست.

وی افزود: هر روز صبح شاهد جمعیت قابل توجهی از مردم برای استفاده از این وسیله حمل و نقل اقتصادی هستند و مسئولان استانی با وجود پیگیری‌های فرماندار خرمشهر اما تاکنون پاسخی در این رابطه اعلام نکرده‌اند.

امام جمعه خرمشهر خواستار افزایش ران قطار و یا تعداد واگن‌ها برای رفع مشکل مذکور شد.

وی به اختلال در بحث کپسول گاز در چند روز اخیر برای ساماندهی مصرف گاز اشاره کرد و خطاب به دولت گفت: ساماندهی پذیرفتنی است اما اگر قرار است کاری انجام شود باید با برنامه‌ریزی انجام شود تا شاهد بروز مشکل نباشیم.

حجت الاسلام عادل پور در ادامه با اشاره به روز بسیج، گفت: بسیج یکی از برکات انقلاب و حضرت امام خمینی (ره) بود و به معنای نیروی برخواسته از مردم برای مردم، انقلاب و نظام است بسیج در عمل به معنای از خودگذشتگی برای تحقق آرمان‌های یک ملت، ایثارگری و شهادت طلبی برای دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌هاست.

وی، روحیه بسیجی را عامل حرکت و پویایی و پیشرفت کشور دانست و افزود: اگر شاهد شکست دشمن در اجرای نقشه‌هایش هستید به این علت است که تفکر بسیجی آن را ناکام کرده و این تفکر امروز در همه جا گسترش یافته است، اتفاقی که برای دشمن قابل تصور نبود.

خطیب جمعه خرمشهر با بیان اینکه تفکر بسیجی اکنون تمام منطقه را فراگرفته و در حال جهانی شدن است، ابراز امیدواری کرد این تفکر پایان بخش صهیونیست و استکبار باشد.

وی در رابطه با جنگ در غزه، آتش بس امروز را شکست رژیم صهیونیستی و باعث روحیه بخشی به جبهه مقاومت دانست.

حجت الاسلام عادل پور در ادامه به تشریح بازدید رهبری از نمایشگاه دستاوردها هوا و فضای سپاه پرداخت و گفت: پیام حضور مقام معظم رهبری می‌تواند این باشد که هیچ قدرتی توانایی جلوگیری کردن از رشد جمهوری اسلامی را ندارد، همینطور اینکه داشته‌های نظام جمهوری اسلامی در بحث نظامی و دفاعی فراتر از تصور دشمن است و جمهوری اسلامی نیز دشمن را از عملی کردن تفکر تجاوز به ایران پشیمان خواهد کرد.

وی به بیانات رهبری در جمع قهرمانان ورزشی اشاره کرد و ادعای جدایی از ورزش و سیاست از سوی مجامع ورزشی جهان را ادعایی پوچ خواند و رفتار دوگانه فدراسیون فوتبال را یادآور شد.

امام جمعه خرمشهر با تاکید به بخش دیگر سخنان رهبری در جمع ورزشکاران با بیان اینکه ورزش مهم است اما مهم‌تر از ورزش اخلاق و فضائل انسانی است، افزود: ورزش ابرازی برای سربلندی، عزت، اعتلای ارزش‌ها، فضائل انسانی و معرفی کردن هویت ایرانی و اسلامی است.

وی با یادآور شدن تأکیدات مقام معظم رهبری بر لزوم توجه به ورزشکاران، خواستار توجه بیشتر به مسائل و مشکلات ورزشکاران خرمشهری برای داشتن ورزش قوی شد.

کد خبر 5948629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha