نایب رییس حماس در غزه:

در ارسال کمک‌ها به غزه کوتاهی شده است

در ارسال کمک‌ها به غزه کوتاهی شده است

عضو ارشد حماس تاکید کرد که اشغالگران در عمل به وعده‌های خود در خصوص ارسال کمک به شمال نوار غزه کوتاهی کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، خلیل الحیه، از اعضای ارشد جنبش مقاومت اسلامی حماس و نایب رئیس این جنبش در غزه اعلام کرد که حماس توانسته به تعداد اسیران لازم برای تمدید آتش‌بس به مدت ۲ روز دست پیدا کند.

الحیه افزود: امیدواریم که بتوانیم توافق آتش‌بس را برای مدت بیش‌تری تمدید کنیم. سازوکار توافق طی ۲ روز آینده با تحویل‌دادن ۱۰ اسرائیلی در برابر ۳۰ فلسطینی ادامه خواهد یافت.

وی ادامه داد: در روزهای گذشته در ارسال کمک‌ها به شمال غزه کوتاهی شده و امیدواریم که این روند تغییر کند. اشغالگران به ارسال کمک‌ها به نوار غزه متعهد شده‌اند.

نایب رئیس حماس در غزه گفت: تلاش می‌کنیم وارد توافقی جدید که شامل افرادی غیر از زنان و کودکان شود بشویم. پس از تبادل زنان و کودکان، می‌توانیم وارد آتش‌بسی جدید شویم که با آزادی گروه‌های دیگر همراه باشد.

گفتنی است کمی پیش‌تر وزارت خارجه قطر اعلام کرد که توافق آتش‌بس انسانی در غزه به مدت ۲ روز دیگر تمدید شده است.

جنبش حماس نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: با برادرانمان در قطر و مصر توافق کردیم که آتش‌بس انسانی در غزه به مدت ۲ روز و با همان شروط توافق پیشین تمدید شود.

کد خبر 5951828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • یک مسلمان IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
      0 0
      آقای هردوغان منافق که حتی درزمان جنگ صهیونیستها وحماس ،نفت وگازوامکانات را ازصهیونیستها دریغ نکردی، اگرآزادمردی!من که به مسلمانیت مشکوکم،اگر آزادمردی به زنان وکودکان غزه رحم کن وکمکهای انسانی به آنان را دریغ نکن.