۱۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۳۳

در قالب طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت؛

کاشت ۱۹۵۰ اصله نهال در زنجان آغاز شد

کاشت ۱۹۵۰ اصله نهال در زنجان آغاز شد

زنجان- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: کاشت یک هزار و ۹۵۰ اصله نهال در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در منطقه گاوازنک زنجان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسن حسینی، ظهر شنبه در پویش کاشت نهال به یاد دومین دانشمند شهید هسته‌ای مجید شهریاری و آغاز طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، اظهار کرد: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری، طرح مردمی کاشت درخت کلید خورده و سالانه میلیون‌ها درخت تولید و کاشته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با توجه به کمبود آب و لزوم مدیریت منابع آبی، نهال‌های تولیدی به کم آبی مقاوم هستند، ابراز کرد: تاکنون بالغ بر ۱۷ گونه نهال برای کاشت در منطقه با در نظر داشتن شرایط اقلیمی زنجان تولید شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان یادآور شد: تولید نهال در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت به اتمام رسیده و کاشت آنها از امروز آغاز شد.

وی با بیان اینکه کاشت نهال در منطقه گاوازنگ با مساحت چهار هکتار و گونه قالب سرو نقره‌ای، سرو خمره‌ای و عرعر انجام شده است، عنوان کرد: نهال‌های دیگری از جمله ارس در آینده در این منطقه کاشته خواهد شد.

حسینی نگهداری از نهال‌های کاشته شده را یکی از مراحل مهم در تداوم موفقیت این طرح خواند و گفت: باید مباحث مربوط به نگهداری و صیانت از نهال‌ها به عموم مردم آموزش داده شود.

به گزارش مهر، کاشت یک هزار و ۹۵۰ اصله نهال در منطقه گاوازنک زنجان روز شنبه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه این شهر آغاز شد.

پویش سراسری کاشت یک میلیارد درخت همزمان در سراسر کشور اجرا شده است و طبق برنامه طی چهار سال ۱۶ میلیون اصله درخت زراعی، جنگلی و مشترک در نهالستان کوشکن زنجان تولید و کاشته خواهد شد.

کد خبر 5955580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha