۲۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۲۱

مدیر تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد:

اجرای طرح کشت قراردادی درکهگیلویه وبویراحمد/کشاورزان ثبت نام کنند

اجرای طرح کشت قراردادی درکهگیلویه وبویراحمد/کشاورزان ثبت نام کنند

یاسوج- مدیر تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اجرای طرح کشت قراردادی در استان آغاز شده و کشاورزان برای برخورداری از مزایای طرح کشت قرارداری به مراکز تعاون روستایی مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی بخش شجاعی ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: کشاورزان برای ثبت نام به سامانه مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه این سامانه در راستای توسعه کشت قراردادی و به‌منظور افزایش سود تولیدکننده ایجاد شده است، گفت: حذف واسطه‌ها، افزایش کیفیت محصولات و کاهش ریسک بازار و تولید از مزایای ایجاد این سامانه است.

شجاعی تصریح کرد: کشاورزانی که برای ثبت کشت قراردادی خود اقدام نکرده‌اند می‌توانند با ورود به سامانه این طرح به صورت الکترونیکی نام نویسی کنند و در سال جاری، بر اساس سیاست‌های دولت و وزارت جهاد کشاورزی سه دستگاه متولی کشت قراردادی شده‌اند.

وی افزود: پشتیبانی امور دام برای محصول جو و ادارات کل غله و تعاون روستایی نیز برای محصولات گندم آبی، دیم جو و کلزا مسؤول هستند

شجاعی اظهار داشت: در راستای حمایت از کشت قرار دادی، ارائه کود یارانه‌ای به صورت اعتباری به کشاورزان، تخفیف بیمه‌ای برای کشاورزان و بسته‌های تشویقی همچون پرداخت ۱۵۰ هزار تومان کرایه حمل از مزرعه تا مرکز خرید انجام می‌شود.

وی یادآور شد: کشاورزان می‌توانند با مراجعه به مراکز تعاون روستای محل زندگی خود و یا به صورت الکترونیکی قرارداد را منعقد کنند.

کد خبر 5965034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ع_ر IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
      0 0
      قرارداد می بندیم ولی کارشناس رانمی بینیم تاسال دیگر چطور بگویم یک چیز صوری است ودرحدشعارهست وهیچ گونه کرایه ماشین ویاکود نمی دهند وازدلال کودمیگیریم البته درجهاد دهدشت