افزایش هزینه‌های شرکت باربری صهیونیستی به دلیل تهدیدات ارتش یمن

افزایش هزینه‌های شرکت باربری صهیونیستی به دلیل تهدیدات ارتش یمن

یک شرکت باربری صهیونیستی از افزایش هزینه‌های حمل دریایی کالاها به دلیل تهدیدات ارتش یمن در دریای سرخ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، شرکت صهیونیستی «زیم» که در زمینه باربری فعالیت می‌کند اعلام کرده است که مجبور است هزینه‌های حمل و نقل کالاها از آسیا به سمت دریای مدیترانه را افزایش دهد.

این شرکت اعلام کرد که اقدام مذکور در سایه تهدیدات امنیتی ارتش یمن در دریای سرخ و خلیج عدن صورت می‌گیرد.

شرکت زیم تاکید کرد که تهدیدات ارتش یمن در مسیر تجارت بین المللی واقع شده و بر تمام شرکت‌های فعال در زمینه حمل و نقل کالاها تأثیر گذاشته است.

سایت صهیونیستی گلوبز نیز گزارش داد که شرکت زیم ۲ هفته قبل تصمیم گرفته بود مسیرهای دریایی خود را از سمت شرق اراضی اشغالی به دلیل تهدیدات ارتش یمن تغییر داده و به جای عبور از باب المندب از سمت آفریقا حرکت کند.

در نامه‌هایی که شرکت‌های بین المللی به مشتری‌های خود ارسال کرده‌اند تاکید شده که این تغییر مسیر به معنی افزایش ۱۸ روزه مدت انتقال کالاها و ۲۰ الی ۱۰۰ دلاری هزینه هر محموله است.

جلال الرویشان معاون امور دفاعی و امنیتی نخست وزیر پیشبرد امور در یمن روز گذشته گفته بود: در سایه تداوم جنگ و محاصره غزه، امکان ندارد که یمن از عملیات علیه دشمن صهیونیست دست بردارد.

وی افزود: نیروهای مسلح یمن امکانات و اطلاعاتی در اختیار دارند که آنها را قادر می‌سازد که همه هشدارهای خود را اجرایی کنند.

الرویشان در ادامه با اشاره به گسترش دامنه اقدامات نیروهای مسلح یمن در حمایت از مردم غزه و مقاومت آن، بیان کرد: تا زمانی که جنگ و محاصره غزه از سوی دشمن صهیونیست وجود دارد، اقدامات نظامی یمن نیز روند صعودی به خود خواهد گرفت.

پیش از این نیز، ضیف الله شامی، وزیر اطلاع رسانی دولت پیشبرد امور در یمن اعلام کرد: تصمیم منع عبور کشتی‌ها به سمت رژیم صهیونیستی به مثابه وتویی در برابر وتوی آمریکا در قبال توقف جنگ غزه است.

وی افزود: ملت یمن در فعال کردن اهرم‌های فشاری که در اختیار دارد در برابر حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی درنگ نخواهد کرد.

ارتش یمن تاکنون طی چندین عملیات موفقیت آمیز چند کشتی صهیونیستی و یا به مقصد اراضی اشغالی را توقیف و یا هدف قرار داده است.

جدعون گولبر مدیر کل بندر ایلات در سرزمین‌های اشغالی اعلام کرد که تهدیدات یمنی‌ها در جلوگیری از عزیمت کشتی به سرزمین‌های اشغالی باعث از دست رفتن ۸۰ تا ۸۵ درصد از سودآوری این بندر شده است.

کد خبر 5965557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha