۲۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۷:۲۹

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی:

ایجاد اشتغال تعهد شده در خراسان شمالی از ۸۰ درصد فراتر رفت

ایجاد اشتغال تعهد شده در خراسان شمالی از ۸۰ درصد فراتر رفت

بجنورد_ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: تعهد ایجاد اشتغال در خراسان شمالی ۱۳ هزار و ۵۱۵ نفر بوده که پیشرفت آن تاکنون با ثبت ۱۰ هزار و ۹۶۸ مورد به ۸۱ درصد رسیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی، مهدی اسلام‌خواه با اشاره به آخرین وضعیت ایجاد اشتغال در خراسان شمالی اظهار کرد: تعهد اشتغال امسال ۱۳ هزار و ۵۱۵ نفر است و تاکنون ۱۰ هزار و ۹۶۸ هزار فرصت شغلی ایجادشده و در سامانه رصد ثبت و پایش و نظارت بر اشتغال انجام‌شده در حال انجام است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی با اشاره به نحوه و سهم هر دستگاه اجرایی در ایجاد اشتغال خاطرنشان کرد: اعتبارات تخصیص‌یافته هریک از دستگاه‌های اجرایی برحسب میزان زیرساخت و ظرفیت اشتغال‌های آن مشخص‌شده و شناسایی افراد و متقاضیان واجد شرایط این تسهیلات توسط کمیته‌های فنی بررسی طرح‌های اشتغال‌زایی استان انجام و به بانک‌های عامل ارجاع می‌شود.

اسلام‌خواه ادامه داد: از سهم ۱۱۵ میلیارد تومانی مرحله اول تسهیلات مشاغل خانگی استان تاکنون تنها ۶۱ درصد آن پرداخت‌شده؛ این در حالی است ۱۲۴ میلیارد تومان طرح متقاضیان برای دریافت این تسهیلات به بانک‌ها معرفی‌شده است.

وی با اشاره به تخصیص مرحله دوم اعتبارات مشاغل خانگی سال ۱۴۰۲ به میزان ۲۵ میلیارد تومان به استان خراسان شمالی، از برنامه‌ریزی برای هدایت این منابع به سمت کسب‌وکارهای پشتیبان مشاغل خانگی خبر داد.

کد خبر 5965792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha