۲۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۰۵

شهردار زنجان خبر داد؛

آماده‌باش ۱۹۵ دستگاه ماشین‌آلات در طرح زمستانه

آماده‌باش ۱۹۵ دستگاه ماشین‌آلات در طرح زمستانه

زنجان-شهردار زنجان از آماده‌باش ۱۹۵ دستگاه ماشین‌آلات شهرداری در طرح زمستانه امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فیروزفر ظهر چهارشنبه در حاشیه مانور عملیات زمستانی شهرداری زنجان، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در طرح امسال ۱۹۵ دستگاه از ماشین‌آلات این مجموعه برای ارائه خدمات در حالت آماده‌باش خواهند بود، گفت: همه سناریوها برای این طرح در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه به لحاظ نیروی انسانی تعداد ۸۰۰ نفر از پرسنل این مجموعه در طرح زمستانه امسال به ارائه خدمت خواهند پرداخت، افزود: انتظار می‌رود با توجه به این تعداد نیروی انسانی و ماشین‌آلاتی که در اختیار مجموعه شهرداری زنجان قرار دارد، بتوانیم در طرح زمستانه امسال خروجی مطلوبی داشته باشیم.

این مسؤول با یادآوری اینکه برنامه‌ریزی برای اجرای طرح زمستانه امسال از چند ماه قبل انجام شده و در همین راستا تابستان امسال جلساتی را در همین خصوص برگزار کردیم، ادامه داد: برنامه‌ریزی صورت گرفته برای طرح زمستانه امسال در سه بخش پیش از بارش‌ها، حین بارش‌ها و بعد از بارش‌ها خواهد بود.

شهردار زنجان با تاکید بر اینکه یکی از برنامه‌های جدی این مجموعه، کاستن از میزان استفاده از نمک و ماسه برای جلوگیری از یخ زدن خیابان‌های شهر است، اظهار کرد: بدون شک برای تحقق این امر باید تحولی در سیستم عملیات زمستانه شهر صورت می‌گرفت که خوشبختانه این مهم از سال گذشته کلید خورد.

وی با یادآوری اینکه عملیات زمستانی در سنوات پیش رو با محلول‌پاشی و نیز استفاده از ظرفیت دو کارخانه محلول شهر زنجان انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: بی‌تردید این اقدام برای شرایطی که شاهد بارش سنگین برف هستیم، جواب‌گو نبوده و در این صورت علاوه بر محلول‌پاشی از نمک‌پاشی و ماسه‌پاشی نیز استفاده خواهد شد.

فیروزفر با اشاره به اینکه با تمهیدات اتخاذ شده، تعداد دستگاه‌های مکانیزه نمک‌پاش شهر زنجان از ۱۱ دستگاه در سال گذشته به ۱۵ دستگاه در سال‌جاری افزایش یافته است، تصریح کرد: علاوه بر این پیش‌بینی‌های لازم برای خرید دستگاه‌هایی که مخصوص برف‌روبی پیاده‌روها و معابر اصلی شهر است نیز صورت گرفته است.

این مسؤول در ادامه از رفع ۱۵۰ نقطه آب‌گرفتگی در شهر زنجان بعد از وقوع دو سیل اخیر خبر داد و گفت: یکی از اقداماتی که در این راستا برای اولین‌بار در طول یک سال گذشته انجام دادیم، احداث ۶ کانال اصلی در شهر بود که خوشبختانه این پروژه‌ها رو به اتمام است.

شهردار زنجان خطاب به شهروندان اظهار کرد: از شهروندان انتظار داریم به هنگام بارش برف و باران، در انجام کارهای خود شکیبایی داشته و اجازه دهند عوامل شهرداری نسبت به پاکسازی معابر و خیابان‌ها اقدام کنند. همچنین توصیه می‌کنیم در چنین مواقعی حتماً از ناوگان حمل و نقل عمومی برای تردد در سطح شهر استفاده کنند.

کد خبر 5965801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha