۲۳ آذر ۱۴۰۲، ۸:۰۵

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

۳.۵ میلیارد تومان بن خرید در نمایشگاه کتاب تبریز توزیع شد

۳.۵ میلیارد تومان بن خرید در نمایشگاه کتاب تبریز توزیع شد

تبریز- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ۳.۵ میلیارد تومان بن خرید در نمایشگاه کتاب تبریز توزیع شد، گفت: این نمایشگاه کتاب ۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان فروش داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین بلاغی در مراسم تجلیل از عوامل اجرایی هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز و یازدهمین نمایشگاه استانی مطبوعات با بیان اینکه هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز امسال آئینه تمام‌نما از یک همت بود، گفت: چهار سال بود که نمایشگاه برگزار نمی‌شد و ما با یک شرایط جدید باید به سمت یک مسیر می‌رفتیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: انتظار می‌رفت تا افرادی که از نمایشگاه انتقاد داشتند و سوال داشتند، از ما نیز سوال کنند.

بلاغی با اشاره به اینکه ما در یک شرایط خاص نمایشگاه را برگزار کردیم، بیان داشت: بعد از کرونا و دورانی که همه به سمت کتاب مجازی روی آورده بودند این نمایشگاه را برگزار کردیم.

وی اضافه کرد: هیچ استان به این سطح که ما نمایشگاه برگزار کردیم، برگزار نکرده است و در این نمایشگاه ما همه سعی خود را بر بهترین برگزار کردن آن بودیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یادآور شد: چهار سال بود که نمایشگاه کتاب تبریز برگزار نمی‌شد، بنده نفی‌کننده مشکلات نیستم ولی برخی حرف‌ها هجمه به اجتماع و فرهنگ بود و قطعاً ما در سال‌های آتی بهتر از امسال خواهد بود.

بلاغی خاطرنشان کرد: نمایشگاه به لحاظ اجرایی و کمیته‌ها هیچ نقصی نداشت؛ سازمان‌ها و نهادها کمک فوق‌العاده‌ای به ما کردند.

وی ادامه داد: دلسوزان رسانه با تمام قدرت پای کار آمدند که جای تشکر دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان متذکر شد: نمایشگاه کتاب برای اولین بار به صورت رسمی با فروش یکپارچه در تبریز شروع شد و اصلاً تبریز محل آزمون و خطا نبود بلکه از این به بعد دیگر به این شکل برگزار خواهد شد.

وی اذعان داشت: نمایشگاه کتاب تبریز پس از نمایشگاه تهران با فاصله زیاد نمایشگاه اولین کتاب نسبت به استان‌های دیگر است.

بلاغی با اشاره به نقاط ضعف نمایشگاه کتاب گفت: عدم آشنایی مخاطب با فروش یکپارچه یکی از این مشکلات بود که البته چهار سال پیش یک نظرسنجی کرده بودند و همه معتقد بودند که چرا نمایشگاه موضوع محور نیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: مسأله کتاب در آبان ماه به مساله اول استان آذربایجان‌شرقی تبدیل شده بود که زیر سایه تبلیغات و پرداخت رسانه‌ای بود.

وی ابراز کرد: ۱۴ کانون تبلیغاتی تمام قد همراه ما شدند و در تبلیغات نمایشگاه ما را یاری کردند.

بلاغی با بیان اینکه بیش از ۸۰ برنامه جنبی برگزار شد که در نمایشگاه کتاب تهران هم به این اندازه نبود، گفت: کنش‌های کل نمایشگاه، پوشش خبری از طریق رسانه‌ها از نقاط قوت ما بود.

وی با اشاره به اینکه امسال سه و نیم میلیارد تومان بن کتاب آن هم با کد ملی اختصاص یافت، تصریح کرد: این یک رقم بی‌نظیر بود و به عبارتی سه و نیم میلیارد تومان کتاب به بسته خرید خانوارها رفته است.

کد خبر 5966402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha