۲۹ آذر ۱۴۰۲، ۹:۴۷

توسلی در موافقت با کلیات بودجه ۱۴۰۳؛

منابع هدفمندی یارانه‌ها به صورت پایدار دیده شده است

منابع هدفمندی یارانه‌ها به صورت پایدار دیده شده است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: یکی از ویژگی‌های مثبت لایحه بودجه سال آینده، آن است که منابع هدفمندی یارانه‌ها به صورت پایدار دیده شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، «فتح‌الله توسلی» در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۲۹ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ اظهار کرد: در لایحه بودجه سال آینده، رشد اقتصادی کشور ۳.۱ درصد پیش‌بینی شده که عدد قابل توجهی است.

وی با اشاره به اینکه سهم درآمدها از منابع عمومی بودجه از ۵۱ درصد به ۶۱ درصد افزایش یافته است، گفت: کاهش سهم نفت از منابع لایحه بودجه سال آینده، از دیگر ویژگی‌های مثبت این لایحه است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: توجه به وضعیت حمل‌ونقل عمومی از جمله موضوعات قابل توجه در لایحه بودجه سال آینده است و ۲۰ همت هم برای آن پیش‌بینی شده است؛ در این لایحه منابع هدفمندی یارانه‌ها به صورت پایدار دیده شده است.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، منابع پایداری پیش‌بینی می‌کرد؛ افزایش مالیات به صورت موجود قابل قبول نیست چراکه به مردم فشار وارد می‌کند و دولت باید تلاش کند افرادی را که فرار مالیاتی دارند شناسایی کرده و از افزایش مالیات کارکنان، خودداری کند.

توسلی گفت: من با افزایش ۱۸ درصدی حقوق کارکنان دولت مخالفم چراکه این موضوع با تورم جامعه هیچ‌گونه سنخیتی ندارد.

کد خبر 5971609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha