۵ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۳۷

استاندار کرمانشاه:

دستاوردهای پژوهشی کرمانشاه نباید در حد برپایی نمایشگاه باقی بماند

دستاوردهای پژوهشی کرمانشاه نباید در حد برپایی نمایشگاه باقی بماند

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه بر شکل گیری ارتباط بین پژوهشگران و دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: دستاوردهای پژوهشی کرمانشاه نباید صرفاً در حد برپایی یک نمایشگاه باقی بماند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد طیب صحرایی بعد از ظهر سه شنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی کرمانشاه برپا شده است، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از زیباترین جلوه‌های توانمندی فرزندان این استان نمایش آن در مجموعه نمایشگاه‌های دستاوردهای پژوهشی است.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه جلوه‌های بسیار خوبی از توانمندی پژوهشگران و مبتکران این استان به عرضه گذاشته است، افزود: مهمترین نکته‌ای که مدیران اجرایی باید به آن توجه کنند این است که این دستاوردها را صرفاً در حد برپایی یک نمایشگاه باقی نگذارند.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: با دسته‌بندی مشخص گروه‌های تخصصی حاضر در این نمایشگاه و همچنین مجموعه‌هایی که نتوانستند در این نمایشگاه حضور پیدا کنند، با همکاری معاونت‌های استانداری و سازمان‌های اداری و اجرایی طی هفته‌های آینده از این گروه‌های تخصصی برای آشنایی و شکل گیری ارتباط مؤثر با دستگاه‌های مرتبط دعوت خواهیم کرد.

صحرایی با تاکید بر اینکه در این نمایشگاه خلاقیت‌ها و توانمندی‌های بسیار خوبی وجود دارد، اضافه کرد: تلاش می‌کنیم مجموعه‌های پژوهشی و نیز ابتکارات و اختراعات در حوزه‌های مختلف با فضای اجرایی این استان ارتباط پیدا کنند تا بتوانیم از این توانمندی‌ها به بهترین نحو استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بهره گیری از این توانمندی‌ها از لحاظ کمیت و نیز کیفیت مزیت‌های بسیار خوبی برای فعالیت‌های استان در پی خواهد داشت و نیز گردش توانمندی‌ها در فضای بومی استان تقویت می‌شود.

صحرایی تصریح کرد: در قبال این خلاقیت‌ها و توانمندی‌های بومی وظیفه داریم آنها را به فعالان و مصرف کنندگان این توانمندی‌ها بشناسانیم تا با قید اولویت از آنها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه دیدن این خلاقیت‌ها در این نمایشگاه مایه امیدواری است، ادامه داد: اگر زمینه عملی شدن این ایده‌ها و خلاقیت‌ها به صورت واقعی برای پژوهشگران و مبتکران فراهم شود بسیاری از آنها شکوفا شده و گره گشای خوبی برای استان و حتی فراتر از استان خواهد بود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به نزدیکی سالگرد درگذشت دکتر کاظمی آشتیانی دانشمند برجسته ایرانی، گفت: این افراد الگوها و ظرفیت‌های بزرگی در کشور هستند و بهترین گرامیداشت برای آنها شناسایی و استفاده مفید از توانمندی‌های پژوهشگران و مبتکران جامعه است.

صحرایی خاطر نشان کرد: نقطه زیبایی که معمولاً در این گونه نمایشگاه‌ها وجود دارد ابراز علاقه مبتکران و مخترعان به میهن خود است و این نشان می‌دهد که ایمان و توانمندی در وجود جوانان ما در یک جمع شده است.

کد خبر 5977298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha