۷ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۱۳

رییس حوزه هنری مازندران خبر داد؛

برپایی رویداد ملی هنری روایت حبیب با شعار جهان پهلوان سلیمانی

برپایی رویداد ملی هنری روایت حبیب با شعار جهان پهلوان سلیمانی

ساری- رییس حوزه هنری مازندران گفت: سومین رویداد ملی هنری روایت حبیب با شعار جهان پهلوان سردار سلیمانی در ساری برگزار می شود.

مهدی معصومی گرجی در گفت وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه سومین رویداد ملی هری روایت حبیب ویژه سالگرد سردار سلیمانی در استان برگزار می‌شود، افزود: ویژه برنامه روایت حبیب به مدت سه سال توسط حوزه هنری در سراسر کشور با موضوع سردار سلیمانی برگزار می‌شود.

وی با عنوان اینکه در استان مازندران این رویداد از سال قبل آغاز شد، گفت: پارسال این رویداد در سه شهر نکا، قائمشهر و ساری به صورت میدانی و صحنه‌ای اجرا شد و امسال این ویژه برنامه در استان برگزار می‌شود.

وی ۱۲ دی را زمان برگزاری سومین رویداد روایت حبیب در استان بیان کرد و گفت: این مراسم در زورخانه مرحوم عمادی با شعار جهان پهلوان حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود.

معصومی گرجی با اظهار اینکه هر سال با رویکرد و نگاه خلاق هنری این رویداد برگزار می‌شود، افزود: هدف این است با زبان هنر از رشادت‌ها و سلحشوری‌ها، اخلاق، منش، معرفت و مرام سردار سلیمانی را برای مردم بازگو کنیم.

رئیس حوزه هنری مازندران با عنوان اینکه شعر خوانی، نقالی و اجرای مرشد، اجرای نمایش، روایتگری از جمله بخش‌های این رویداد است، گفت: موسیقی تک خوان محلی مازندرانی، تجلیل از جوانمردان ورزشکار که مقابل اسرائیل رقابت نکردند، رونمایی از اثر نقاشی دیجیتال از دیگر بخش‌های مراسم است.

وی گفت: این رویداد با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی استان از جمله ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سپاه کربلا، شهرداری، بنیاد حفظ آثار و غیره برپا می‌شود.

معصومی گرجی تصریح کرد: همچنین در این ویژه برنامه از هنرمندان متعهد استان استفاده می‌شود و تلاش داریم این رویداد را با حضور مردم اجرا کنیم زیرا سردار سلیمانی در دل مردم زندگی می‌کرد و با مردم بود.

وی بااشاره به دلیل انتخاب شعار جهان پهلوان سلیمانی گفت: سردار سلیمانی از کودکی در زورخانه فعالیت می‌کرد و این مرام و پهلوانی را از کودکی کسب کرده بودند و وظیفه داریم در نشر ارزش‌ها با زبان جهانی هنر و تبیین اهداف انقلاب اسلامی تلاش کنیم.

کد خبر 5979063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha