۹ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۲۷

حجت‌الاسلام خسروپناه:

نمی‌توان در حکمرانی به صورت جزیره‌ای و منفصل از یکدیگر عمل کرد

نمی‌توان در حکمرانی به صورت جزیره‌ای و منفصل از یکدیگر عمل کرد

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: نمی‌توان در حکمرانی به صورت جزیره‌ای و منفصل از یکدیگر عمل کرد و حکمرانی شبکه‌ای ولایی است که می‌تواند خلق ثروت کند.

به گزارش خبرنگار مهر، «حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه» دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، صبح امروز در آئین رونمایی از ۳۹ عنوان دستاورد علمی پژوهشی پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی که در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: در این سه دهه اخیر کشور رشد و دستاوردهای ارزشمندی با هدایت مقام معظم رهبری داشته است اما با نگاه آینده باید به دنبال فناوری‌های پیچیده بروی تا از خام فروشی فاصله بگیریم و به سمت فروش تکنولوژی برویم که برای تحقق این موضوع باید چهار راهکار را دنبال کنیم.

وی افزود: دانشگاه‌ها و نیز آموزشی باید بر مبنای حکمت قرآنی پیش بروند در این رابطه اگر در علم و فناوری می‌خواهیم به تولید ثروت برسیم باید علم و فناوری حکمت باشد از سوی دیگر علم و فناوری اگر دولتی باشد نتیجه‌ای نخواهد داشت.

حجت الاسلام خسروپناه با بیان اینکه به روزرسانی نقشه جامعه علمی کشور را دنبال می‌کنیم، ادامه داد: حکمرانی در ۲۰۰ تعریفی که غربی‌ها ارائه کردند در تمام این ها تعریف‌ها حکمرانی در تمام این عرصه‌ها با یکدیگر متصل هستند و این نشان می‌دهد نمی‌توان در حکمرانی به صورت جزیره‌ای و منفصل از یکدیگر عمل کرد؛ حکمرانی شبکه ای ولایی است که می‌تواند خلق ثروت کند.

وی با بیان اینکه سوره مائده را می‌توان سوره حکمرانی دانست، اضافه کرد: باید دانش بنیان‌ها را تقویت کنیم و این در حالی است که متأسفانه دیده بانی در حکمرانی علم و فناوری نداریم؛ اگر دیده‌بانی مسأله محورانه در حکمرانی علم و فناوری روی دهد، صنعت محور خواهیم شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: وقتی مقاله و پژوهش‌ها در صنعت اثر نداشته باشد، نشان می‌دهد این گونه کارها نتیجه‌ای در پی ندارد بنابراین باید به فکر حکمرانی ولایی صنعت باشیم.

کد خبر 5980042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha