۱۰ دی ۱۴۰۲، ۸:۵۸

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

اصول حاکم بر آیین نامه ارتقا در جلسه بعدی شورا نهایی می شود

اصول حاکم بر آیین نامه ارتقا در جلسه بعدی شورا نهایی می شود

دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد: اصول حاکم بر آیین نامه ارتقای اعضای هیات علمی را در جلسه بعدی شورای عالی انقلاب فرهنگی نهایی خواهیم کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت بازنگری آئین نامه ارتقای اساتید در شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بعد از تأکیدات مقام معظم رهبری چندین جلسه فوق العاده درخصوص آئین نامه ارتقا اعضای هیأت علمی برگزار کردیم.

وی ادامه داد: درآن جلسات ابتدا اصول حاکم بر آئین نامه ارتقای اعضای هیأت علمی را مدون کردیم. این اصول حاکم در راستای پیشرفت کشور و در راستای تمدن سازی که مبتنی بر علم و فناوری است، انجام شد.

دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: اصول حاکم برآیین نامه ارتقا اعضای هیأت علمی را در جلسه بعدی شورای عالی انقلاب فرهنگی نهایی خواهیم کرد البته این اصول در ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی نهایی شده و درجلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب می‌رسد.

وی افزود: براساس این اصول آئین نامه بازنگری و درآینده نزدیک ابلاغ می‌شود.

به گزارش مهر، براساس مصوبه جلسه ۸۲۶ شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی موظف شدند آئین‌نامه ارتقاء اعضای هیأت علمی خود را با رویکرد تنوع بخشی و پرهیز از انحصار در نظام‌های رتبه‌بندی خاص مجلات، با لحاظ کردن مأموریت‌گرایی در نظام‌های آموزش عالی و با در نظر گرفتن امتیاز ویژه در حل مسائل کشور و حذف شاخص وتویی بودن مقالات منتشره در نشریات بین‌المللی تدوین و برای تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کنند.

پس از ۷ جلسه شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، در این جلسه مصوبه اصول حاکم بر بازنگری آئین‌نامه ارتقاء مرتبه اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی در ۸ بند تنوع بخشی به مسیرهای ارتقا مرتبه، متناسب‌سازی شیوه ارتقا با ماهیت گروه‌های آموزشی، متناسب‌سازی شیوه ارتقا با مأموریت دانشگاه‌ها و مؤسسات، متناسب‌سازی شیوه ارتقا با زیرنظام‌های آموزش عالی، تقویت جریان ملی دانش، تقویت نقش جوامع علمی و نظامات ارزیابی داخلی، توجه بیشتر به شئون آموزشی-تربیتی و فرهنگی اعضای هیئت علمی، ضرورت اثبات و استمرار شایستگی و صلاحیت علمی و کیفیت و اثربخشی فعالیت‌های عضو هیأت علمی و توجه ویژه به اثرگذاری اجتماعی فعالیت‌های عضو هیأت علمی در حل مسائل کشور نهایی‌سازی شد.

همچنین به جهت ایجاد انگیزه‌های پژوهشی در تمامی سال‌های حضور اعضای هیأت علمی در دانشگاه‌ها و نیز تقویت جریان ملی دانش و افزایش کیفیت، در این جلسه افزایش تعداد سطوح ارتقا مرتبه اعضای هیأت علمی و طول مدت ماندگاری در مراتب دانشیاری و استادی به تصویب رسید. نهایتاً مقرر شد این اصول برای طرح به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شود.

کد خبر 5980491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha