۱۱ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۰۰

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز خبر داد؛

راه اندازی نخستین مرکز گامانایف با تعرفه دولتی در کرج

راه اندازی نخستین مرکز گامانایف با تعرفه دولتی در کرج

کرج- رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز از راه اندازی نخستین مرکز گامانایف با ارائه خدمات بر اساس تعرفه دولتی در یکی از بیمارستان‌های کرج خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام صیادی پیش از ظهر دوشنبه در نخستین سمپوزیوم پلاسما پزشکی ایران که در پردیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز برگزار شد، این مجموعه را بزرگترین مجتمع آموزشی خیرساز و بزرگترین دانشکده پزشکی در سطح کشور دانست و گفت: این پروژه در سال ۱۳۹۹ کلید خورد و از خرداد ماه مورد بهره برداری قرار گرفت اما سه هفته پیش به صورت رسمی افتتاح شد.

وی ادامه داد: پردیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز به مساحت حدود ۲۲ هزار مترمربع در ۶ طبقه احداث شده و شامل ۴۷ آزمایشگاه، ۲۶ کلاس درس، سالن کنفرانس با ظرفیت ۳۰۰ نفر، سالن همایش با ظرفیت کمتر از ۱۰۰ نفر، مخزن کتاب با گنجایش ۱۵ هزار جلد کتاب، کافی شاپ و … است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به اینکه این دانشگاه نوپا بوده و حدود ۱۲ سال از استقلال یافتن آن می‌گذرد، مطرح کرد: البرز پس از تهران متراکم‌ترین استان کشور است و بیشترین جمعیت را تحت پوشش دارد که این کار را برای ما دشوار می‌کند. در میانه و پایان دوران اپیدمی کرونا البرز از نظر میزان واکسیناسیون و کنترل و کاهش بیماری در زمره سه استان برتر قرار گرفت.

صیادی با اشاره به راه اندازی نخستین مرکز گامانایف با ارائه خدمات بر اساس تعرفه دولتی در یکی از بیمارستان‌های دولتی کرج، خواستار تسریع در روند طی مراحل اداری و بهره برداری از این مرکز شد و افزود: این دانشگاه چهارمین تا هفتمین گزینه انتخاب دانشجویان برای تحصیل است. طی دو سال متوالی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز به عنوان دستگاه برتر در ارائه خدمات در سطح استان معرفی شد.

دبیر علمی نخستین سمپوزیوم پلاسما پزشکی ایران با اشاره به سطح علمی بالای دانشجویان این مجموعه بیان کرد: شهرستان فردیس با دارا بودن بیش از ۷۰۰ هزار نفر جمعیت یکی از متراکم‌ترین نقاط کشور است که از داشتن حتی یک تخت بیمارستانی نیز محروم بود اما در دولت سیزدهم بیمارستان شهید حاج قاسم سلیمانی به بهره برداری رسید.

وی پلاسما را شکل چهارم ماده بعد از جامد، مایع و گاز دانست و بیان کرد: پلاسما از نظر الکتریکی رساناست و می‌تواند به صورت‌های مختلف تغییر شکل دهد. درمان‌های قبلی زخم‌های مزمن به نوعی منسوخ شده‌اند و کارای و کاربرد آن‌چنانی ندارند اما پلاسما تراپی تحولی در درمان زخم‌ها ایجاد کرده است و علاوه بر زخم‌های دیابتی، زخم‌های بستر و ناشی از عمل جراحی و … نیز می‌توانند به این فناوری جواب دهند.

صیادی با اشاره به تأثیر بسزای پلاسما درمانی در درمان بیماران و با بیان اینکه این فناوری با حداقل عارضه می‌تواند در درمان بیماری‌های بدخیم و سرطان موفق عمل کند، عنوان کرد: پلاسما اثر ضدمیکروبی دارد که ترمیم زخم را تسریع می‌بخشد و تعداد دفعات مراجعه بیماران به مراکز درمانی را کاهش می‌دهد. این فناوری خاصیت ضدالتهابی دارد و ضمن جلوگیری از خونریزی شرایط درمان را ایده آل و مطلوب می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز خاطرنشان کرد: فعلاً درمان با این روش به صورت رایگان صورت می‌گیرد اما از رئیس سازمان انرژی اتمی درخواست می‌شود پس از قرارگیری آن در مرحله فراگیر، هزینه‌ها به حداقل برسند و از رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز تقاضا داریم بیمه‌های پایه را پای کار بیاورند تا ارائه خدمات مربوط به این روش درمانی را به جامعه ارائه دهند.

کد خبر 5982180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha