۱۲ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۱۰

چرا باید سرور اختصاصی بخریم؟ ۴ دلیل اصلی

چرا باید سرور اختصاصی بخریم؟ ۴ دلیل اصلی

یکی از موضوعاتی که امروزه بسیار از آن‌ها صحبت می‌شود، خرید سرور اختصاصی است و این سوال وجود دارد که چرا باید سرور اختصاصی بخریم این در حالی است که بازار خرید و فروش این سرورها بسیار داغ است.

‌به گزارش خبرگزاری مهر، یکی از موضوعاتی که امروزه بسیار از آن‌ها صحبت می‌شود، خرید سرور اختصاصی است و این سوال وجود دارد که چرا باید سرور اختصاصی بخریم این در حالی است که بازار خرید و فروش این سرورها بسیار داغ است. همانطور که احتمالاً می‌دانید، سرورها معمولاً نرم افزارها یا محیط‌هایی فیزیکی هستند که ارتباط بین کاربر و سایت‌ها را برقرار می‌کند و فایل‌ها و اطلاعات وب‌سایت را در درون خود ذخیره کرده است.

یکی از بهترین انواع سرورها، سرور اختصاصی است. سرورهای اختصاصی معمولاً هزینه‌ای بیشتر دارند و داشتن آن‌ها به شرایط خاصی نیاز دارد. خرید یک سرور اختصاصی می‌تواند مزایای بسیار زیادی داشته باشد. در این مطلب می‌خواهیم به چیستی سرور اختصاصی، انواع آن و دلایل برتری آن بپردازیم و در نهایت به این سوال برسیم که چرا باید سرور اختصاصی بخریم. برای اطلاع از این موضوعات با ما در این مطلب همراه باشید.

سرور اختصاصی چیست؟

سرور اختصاصی در لغت به معنای سروری است که کاملاً متعلق به یک فرد، یا شرکت باشد و تمامی فضا و امکانات آن متعلق به یک فرد و شرکت است. در واقع باقی سرورهایی که ما از آن‌ها استفاده می‌کنیم، سرورهایی اشتراکی هستند که تمام امکانات آن به صورت اشتراکی هستند. سرورهای اشتراکی معمولاً بر اساس حجم و میزان سرعت‌شان و پهنای باندشان، بین چند صد تا چند هزار اشتراک دارند. این موضوع معمولاً باعث کند شدن سرعت و پایین آمدن امنیت سرور می‌شود. اما سرورهای اختصاصی با هزینه‌ای بسیار بیشتر می‌توانند کاملاً متعلق به یک اشتراک باشند و توسط یک فرد یا یک شرکت استفاده شوند. سرورهای اختصاصی دو نوع‌اند:

  • سرور اختصاصی فیزیکی: این سرورها در واقع وجود دارند و یک بخش کوچک از هر دیتا سنتر را به خود اختصاص می‌دهند. در واقع این سرور شبیه یک کامپیوتر است که هارد، دیسک و پردانزنده‌های مختلف را دارد.
  • سرور اختصاصی مجازی: اگر برایتان سوال است که vps چیست باید بگوییم که سرور مجازی یا vps سروری است که وابسته به یک سرور واقعی و فیزیکی است. این سرور در واقع به صورت مجازی وجود دارد و همان امکانات کلی یک سرور اختصاصی را درون خود دارد. این سرورها سایر اجزای یک سرور فیزیکی را ندارند و صرفاً برنامه‌هایی هستند که شبیه یک سرور عمل می‌کنند.

چرا سرور اختصاصی؟

چرا باید سرور اختصاصی بخریم؟ ۴ دلیل اصلی

یکی از چیزهایی که خیلی درباره‌ی سرورهای اختصاصی پرسیده می‌شود، چرایی اسنفاده از آن‌هاست. در واقع شاید این برای شما سوال باشد که چه چیزی باعث می‌شود سرور اختصاصی بهتر از سرورهای اشتراکی باشد؟ در این بخش به چهار مزیت این سرورها اشاره می‌کنیم.

عملکرد

عملکرد این سرورهای اختصاصی در واقعاً. دیگر سرورها بسیار بیشتر است. فرض کنید که شما از پردازنده و فضایی استفاده می‌کنید که گاهاً برای چند هزار دامنه استفاده می‌شود. پس اگر این سرورها برای چند هزار سیستم پاسخ‌گواند، قطعاً برای یک سیستم عملکردی چند صد برابر دارند. این سرورها قدرت پردازش و ترافیک بالاتری دارند و می‌توانند برای سایت‌هایی سنگین و شخصی سازی شده کاملاً کارکرد داشته باشند.

این به این معنی است که شما وقتی از یک سرور اختصاصی استفاده می‌کنید، در سایت خود و لودینگ آن دیلِی نخواهید داشت و این به تنهایی می‌تواند برای مخاطب شما بسیار دلپذیر باشد. همچنین توجه کنید، که محیط و پهنای باندی که سرور اشتراکی در اختیار شما قرار می‌دهد، برای سایت‌های گسترده‌ی پرکاربر، بسیار محدود است و این محدودیت‌ها با داشتن یک سرور اختصاصی از بین می‌رود.

امنیت

چرا باید سرور اختصاصی بخریم؟ ۴ دلیل اصلی

سرورهای اشتراکی معمولاً امنیت بسیار پایینی دارند، این به این دلیل است که یک هکر، می‌تپاند با دستیابی به پروتکل‌های یک برنامه‌ی میزبانی شده روی سرور، به تمام سایت‌های مشترک دسترسی داشته باشد و باعث آسیب‌هایی جبران ناپذیر شود. همچنین فرض کنید که شما یک اتاق کوچک را با دیگران کاملاً مشترک هستید و این به خودی خود، باعث نگرانی شما می‌شود. علاوه بر این میزان هزینه‌ای که شما برای یک سرور اشتراکی می‌دهید، چندان زیاد نیست و خب طبیعی است که میزان حساسیت و حفاظت از این سرورها کم‌تر باشد.

این در حالی است که شما در سرورهای اختصاصی می‌توانید، از برخی نرم‌افزارها و پلاگین‌ها برای حفاظت از سرور خود استفاده کنید و طبعاً چون اشتراکی وجود ندارد، شما راحت‌تر می‌توانید منابع ورودی و خروجی را کنترل و پردازش کنید و در کل ریسک کم‌تری متوجه شماست.

کنترل

کاملاً مشخص است که داشتن یک سرور اختصاصی به شما ظرفیت بیشتری برای کنترل می‌دهد. شما در این سرورها می‌توانید، تنظیمات دلخواه خود را روی سرور خود اعمال کنید. می‌تپانید از اپ‌های مورد نظر خود استفاده کنید. باعث عملکرد بهتر سرور شوید و حتی برای آن امکانات اضافه بخرید. علاوه بر این ارتقا و یا حتی بروزرسانی این سرورها راحت‌تر است و می‌توانند کاملاً به دلخواه شما انجام شوند و محدودیت‌های مختلف مثل محدودیت پهنای باند و ترافیک برای سرور خود تنظیم کنید. این موضوع به سما کمک می‌کند که دسترسی‌های خاص خود را به ادمین بدهید و برخی از آن‌ها را عزل کنید.

شخصی سازی

یکی از مهم‌ترین عوامل برتری سرورهای اختصاصی به سرورهای غیر اختصاصی این است که شما می‌توانید این سرورها را کاملاً شخصی سازی کنید و ساختار کلی آن‌ها را طبق سلایق و نیازهای خود تغییر دهید. این به این معناست که دسترسی شما حتی بیشتر می‌شود و شما می‌توانید از منابع مختلف بک آپ بگیرید، محل سیو و نگهداری منابع را تغییر دهید، سیاست‌های مختلفی برای امنیت تعبیر کنید و زمانبندی‌های متفاوت برای عوامل مختلف تعیین کنید. همچنین می‌توانید از سیستم‌ها و نرم افزارهای نظارت و مانیتورینگ سیستم استفاده کنید و آن‌ها را کاملاً منحصر به فرد خودتان پیکربندی کنید.

نتیجه گیری

سرورهای اختصاصی معمولاً نوعی از سرورها هستند که توسط شرکت‌های هاستینگ ارائه می‌شوند. این سرورها کارکردی همانند سرورهای اشتراکی دارند، با این تفاوت که اختصاصی بودن آن‌ها انواعی از مزایا و کارکردهای اضافه را به همراه دارد که بسیار برای شرکت‌ها و وب سایت‌های بزرگ کاربردی است.

در این مطلب تلاش کردیم، سرور اختصاصی و انواع آن و دلایل اصلی و اساسی، برای خرید آن را به شما معرفی کنیم. پس از تمام این سخنان، احتمالاً شما به دنبال جایی برای خرید سرورهای اختصاصی می‌گردید. یکی از چیزهایی که در خرید این گونه سرورها باید به آن‌ها توجه کنید، داشتن پشتیبانی و خدمات پس از فروش مناسب است. این‌که یک شرکت هاستینگ در مواقع ضروری همیشه پاسخگو باشد، بسیار اهمیت دارد.

وب رمز یکی از این شرکت‌های فوق‌العاده است. این شرکت با سابقه‌ای طولانی در زمینه‌ی فروش هاست و سرورهای مجازی و سرور اختصاصی ایران است. این شرکت با پشتیبانی و خدماتی فوق‌العاده و سریع می‌تواند بهترین انتخاب برای خرید هاست و سرورهای مختلف باشد.

کد خبر 5983247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha