۱۹ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۳۸

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

ارائه خدمات پزشکی مطلوب در بخش لاران شهرستان شهرکرد

ارائه خدمات پزشکی مطلوب در بخش لاران شهرستان شهرکرد

شهرکرد-رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: از نظر شاخص‌های عدالت در سلامت، لاران یکی از بهترین بخش‌های استان به شمار می‌آید.

علی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بخش لاران ۳۵ هزار و ۹۶۳ نفر جمعیت دارد، اظهار کرد: درحال حاضر دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ۲۰ واحد ارائه خدمت در این بخش دارد که ۱۰ پزشک در شیفت صبح فعالیت دارند.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در سورشجان و سودجان دو مرکز درمانی شبانه‌روزی وجود دارد که در این مراکز ۱۶ پزشک مشغول فعالیت هستند، افزود: از نظر شاخص‌های عدالت در سلامت، لاران یکی از بهترین بخش‌های استان به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: به ازای هر چهار هزار نفر از جمعیت یک منطقه باید یک پزشک وجود داشته باشد درحالی که در بخش لاران به ازای هر دو هزار و ۵۰۰ نفر یک پزشک وجود دارد.

احمدی عنوان کرد: درحال حاضر در برخی مناطق بخش لاران مانند روستای مرغملک که دارای دو هزار جمعیت است سه روز در هفته پزشک وجود دارد البته با وجود اینکه محدودیت‌هایی وجود دارد اما تلاش می‌کنیم در این روستا تمامی روزهای هفته پزشک حضور داشته باشد.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به موضوع کمبود آمبولانس در شهر سودجان، اضافه کرد: این مشکل طی سه ماهه پایانی سال برطرف خواهد شد.

وی تصریح کرد: در دولت قبل طی سال کمتر از ۱۰۰ هزار نفر ویزیت پزشک در چهارمحال و بختیاری وجود داشته اما در سال ۱۴۰۱ این رقم در بخش لاران به ۱۰۰ هزار و ۷۰۴ نفر رسیده یعنی به صورت متوسط هر فرد در این بخش سه بار به پزشک عمومی مراجعه کرده همچنین این رقم در سال جاری به ۱۰۶ هزار و ۲۳۳ نفر رسیده است.

احمدی یادآور شد: علاوه‌بر اینکه ارائه خدمات پزشکی در سطح چهارمحال و بختیاری افزایش پیدا کرده است باید کیفیت این خدمات نیز ارتقا داشته باشد بنابراین پیگیری مطالبات مردم استان در این حوزه با جدیت انجام خواهد شد.

کد خبر 5989764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha