نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور یمن:

آمریکا آغازگر حمله به یمن بوده است/ حق داریم واکنش نشان بدهیم

آمریکا آغازگر حمله به یمن بوده است/ حق داریم واکنش نشان بدهیم

نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور یمن اعلام کرد که این آمریکا بوده که آغازگر حمله یه یمن بوده است و یمن حق دارد به این حمله‌ها واکنش نشان بدهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، عبدالعزیز بن حبتور نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور یمن در سخنانی اعلام کرد که آمریکا حمله به یمن را آغاز کرده است و یمن حق دارد در زمان و مکان مناسب به این اقدام واکنش نشان بدهد.

بن حبتور ادامه داد: دست آمریکا از ۹ سال پیش تاکنون به صورت غیرمستقیم به خون مردم یمن آغشته شده و اکنون حمله مستقیم به ما را آغاز کرده است.

وی افزود: برای ما یک مساله مطرح است و آن هم این است که حمله به برادرانمان در غزه و محاصره آنان متوقف شود. پس از ۱۰۰ روز از آغاز طوفان الاقصی به برادرانمان در مقاومت و ملت فلسطین می‌گوئیم که ما با شما هستیم و با شما خواهیم ماند.

بن حبتور تاکید کرد: در برابر کشورهای عربی و اسلامی این پرسش مطرح است که شما در کجای روند نجات غزه قرار دارید؟ آفریقای جنوبی برای نجات غزه دست به اقدام زد، اما متأسفانه تاکنون کشورهای عربی اقدامی را صورت نداده‌اند.

از سوی دیگر وزارت خارجه یمن در صنعا اعلام کرد: از شرکت‌های حمل‌ونقل دریایی دعوت می‌کنیم که اگر عازم فلسطین اشغالی نیستند، به حرکت در دریای سرخ ادامه بدهند.

این نهاد یمنی تاکید کرد: عملیات نیروهای دریایی یمن به کشتی‌های دشمن اسرائیلی و یا کشتی‌هایی که به سوی بندرهای فلسطین اشغالی در عزیمت هستند محدود است.

کد خبر 5996603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha