۳۰ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۵۳

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی‌ خبرداد؛

شروع بهره برداری از بزرگترین پروژه ملی آذربایجان شرقی

 شروع بهره برداری از بزرگترین پروژه ملی آذربایجان شرقی

تبریز- سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، سد قیز قلعه سی شهرستان خداآفرین را بزرگترین پروژه ملی در استان خواند و گفت: آبگیری از این سد با پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصدی شروع شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، حیدر فتح‌زاده در حاشیه بازدید رئیس امور آب، کشاورزی و محیط زیست سازمان برنامه و بودجه کشور از سدهای قیزقلعه سی و پیغام چایی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: احداث سد قیزقلعه سی از سال ۱۳۸۵ شروع شده و در سال ۱۴۰۲ به اتمام رسید.

وی با بیان اینکه حجم این سد ۶۲ میلیون متر مکعب بوده و در ۱۲ کیلومتری سد خداآفرین قرار دارد، افزود: آب از طریق کانال‌های اصلی تا ۱۴۰ کیلومتر در استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل جهت تأمین آب مورد نیاز بخش کشاورزی انتقال داده خواهد شد.

فتح‌زاده، ارتقای ارزش افزوده در بخش کشاورزی، توسعه اراضی مبتنی بر فناوری‌های جدید، مدیریت مطلوب آب و تأمین نیازمندی‌های آب در بخش کشاورزی و تولید برق را از اهداف عمده ساخت سد قیزقلعه سی برشمرد.

پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی سد پیغام چایی

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی در مورد وضعیت سد پیغام چایی نیز توضیح داد: این سد در سال ۱۳۸۵ جهت تأمین آب شرب شهر کلیبر و روستاهای مسیر انتقال آب در فاصله ۱۵ کیلومتری کلیبر احداث شده و در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: با پیگیری‌های انجام گرفته جهت تأمین اعتبار مورد نیاز، پیش بینی می‌شود این سد در سال ۱۴۰۳ به اتمام رسیده و مورد بهره برداری قرار گیرد.

کد خبر 5999205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ابرام IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
      0 0
      با ایجاد این سدها که احساس سرور می کنید آقا جان آینده خزر به خطر می افتد نابغه ها
    • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      1 0
      با احداث سد پنجاه هزار هکتار را آباد کنیم دویست هزار هکتار را نابود میکنیم یک تجربه گرانقیمت داریم اکو سیستم منطقه نابود خواهد شد
    • مهدی IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      1 0
      با سلام، حتما مطالعات دقیق منطقه ای و اکولوژیستی با دانشمندان صورت گرفته و هیچ خطری برای محیط زیست اونجا نداره مثل ۱۳۰سد ایجاد شده بر حوضه آبریز دریاچه اورمیه. با تشکر
    • علی IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      0 0
      سد شهریار میانه استان آ.ش.با ظرفیت 700 میلیون متر مکعب سال 1391 بصورت صوری افتتاح شد آقایان مسعولان استان وزیر محترم نیرو‌ سرمایه و منافع عظیم سد شهریار برای کشاورزی و تولید برق و گردشگری طی سالیان اخیر هدر رفته لطفا به فکر چاره و ابگیری سد شهریار باشید