۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۵۱

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان:

ظرفیت‌های قانونی برای حفظ و احیای میراث فرهنگی استفاده شود

ظرفیت‌های قانونی برای حفظ و احیای میراث فرهنگی استفاده شود

سنندج_ رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: ظرفیت‌های قانونی برای توسعه گردشگری و حفظ و احیای میراث فرهنگی استفاده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر محمدی پیش از ظهر دوشنبه در بازدید از ظرفیت‌های ماده ۲۷ قانون الحاق (۲) و تبصره ۱۹ بودجه سنواتی در راستای مشارکت بخش غیردولتی در بازسازی، مرمت و احیای بناهای قدیمی سنندج برای ارائه خدمات بوم‌گردی سنتی، هتل بوتیک و آکادمی هنر سنندج اظهار کرد: از ظرفیت‌های قانونی برای توسعه گردشگری و حفظ و احیای میراث فرهنگی استفاده شود.

وی با اشاره به جایگاه گردشگری در توسعه بیان داشت: یکی از حوزه‌هایی که می‌تواند در بحث اشتغال و توسعه استان به عنوان تسهیل‌گر عمل نماید، حوزه گردشگری است و باید زیرساخت‌ها و زمینه لازم برای توسعه این صنعت در سطح استان بیشتر فراهم شود.

وی افزود: استفاده از مشارکت بخش خصوصی در حوزه گردشگری به منظور احیا و بهره برداری از آثار تاریخی با هدف ایجاد اشتغال و ارزآوری و کمک به دولت برای کاهش هزینه‌های نگهداری از این تعداد آثار تاریخی بسیار حائز اهمیت است که در همین راستا اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های قانونی بودجود آمده اعم از ظرفیت ماده ۲۷ قانون الحاق (۲) و تبصره ۱۹ بودجه سنواتی برای صیانت، توسعه و بهره‌برداری مناسب از آثار فرهنگی و تاریخی در استان کردستان بهره‌گیری نماید.

ظرفیت‌های قانونی برای حفظ و احیای میراث فرهنگی استفاده شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان با اشاره به مسائل و مشکلات استان در حوزه گردشگری اظهار کرد: با حمایت و تعامل با بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران می‌توانیم به‌سمت کاهش مشکلات و موانع حرکت و با تسهیل‌گری در بخشی که وظیفه حاکمیتی ما در این حوزه است زمینه ساز حمایت سرمایه‌گذاران باشیم.

محمدی با تاکید بر اینکه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان نگاه حمایتی به سرمایه‌گذاران حوزه میراث‌فرهنگی دارد، افزود: قراردادهای واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی برای احیا و بهره‌برداری اگر از پایه درست باشد می‌توانیم مشکلات و موانع سرمایه‌گذاران را رفع کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد تا با حمایت دستگاه‌های اجرایی ذیربط شاهد توسعه سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری استان باشیم.

کد خبر 6001379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha